Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Invandrade växter?  (läst 2231 gånger)

eldfluga

• Gäst
Invandrade växter?
« skrivet: 03 maj-12 kl 11:47 »
Hej!

Jag är med i Ingen människa är illegal och vi planerar lite olika aktiviteter för att väcka intresse och samla in pengar till nätverket.

De största grupperna av invandrare i Sverige idag är från Somalia, Afghanistan, Serbien, Syrien och Eritrea. Idén är att sälja växter som ursprungligen är från dessa länder (eller i närheten) och sälja dem med en lapp med information om den politiska situationen i landet ifråga.

Så vad jag undrar över är om ni har någon koll på växter från dessa länder, och eventuellt om någon är intresserade av att sälja fröer om de är svåra att få tag på från annat håll.

Tack på förhand!

/Amanda

Weddell

• Övriga världen
SV: Invandrade växter?
« Svar #1 skrivet: 03 maj-12 kl 12:36 »
Med all respekt för ditt sociala engagemang. (Ärligt menat)

Det är väl bara att fråga några utav dina vänner från respektive land.
Du om någon borde väl ha massor av kontakter inom nätverket från länderna i fråga och dom i sin tur borde väl ha kontakter som lätt kan få tag på det du letar efter!?

Händig Man

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 03 maj-12 kl 13:13 »
Men innan du gör det så kolla med tullverket och ev andra myndigheter för att se om du FÅR ta in de plantor/frön du vill, ganska stränga regler krong införsel från olika länder!  (:)

eldfluga

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 09 maj-12 kl 07:43 »
Weddell:

Nej, jag känner några från vissa av länderna, men ingen som vet någonting om växter. Däremot så har jag fått många förslag från couchsurfing.org

Händig man:

Tack för tipset. Allra bäst vore det ju förstås om det är något som har importerats sen längre tillbaka.

Dela detta:

* Inloggade just nu

727 gäster, 1 användare
simon.arvestrand

* Forum

* Om tidningen Åter

- Genuin och läsvärd! Bra tips och idéer för att stå på egna ben.
/Camilla W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser