Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kanonbra bok, "NYTTANS VÄXTER"  (läst 2111 gånger)

anette i bugared

  • Inlägg: 6137
    • -
Kanonbra bok, "NYTTANS VÄXTER"
« skrivet: 08 nov-06 kl 11:23 »
Kerstin Ljungqvist har sammanställt användbara växter till en fantastiskt bra bok. Den tar upp all praktisk användning , tex medicin - skinngarvning - husbyggnation m.m., av en otrolig mängd växter. Allt i en tjock, tjock bok med massor av foton o vackra illustrationer. Och med register  både utifrån växtnamn och användningsområde. Själv lånade jag den på biblioteket och blev så förälskad att jag genast beställde en egen.
Författaren har gett ut den på eget förlag och priset inklusive frakt låg strax över 500 kr.
Rekommenderas varmt av mej, Anette i Bugared.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

kattenihatten

  • Inlägg: 1272
  • omina mea mecum porto
    • Norrbotten
Re:Kanonbra bok, "NYTTANS VÄXTER"
« Svar #1 skrivet: 08 nov-06 kl 17:35 »
hittade den på adlibris.....kostade 377 kr.....verkade vara en riktigt bra bok...

....tack för tipset....nu vet jag vad jag ska önska mig i julklapp
Live simply......so that others may simply live.

isatis

  • Inlägg: 88
    • Småland
SV: Kanonbra bok, "NYTTANS VÄXTER"
« Svar #2 skrivet: 09 jun-09 kl 21:55 »

En mycket bra bok, rekommenderas. Önskade mig och fick den som julklapp. Använder den nästan dagligen som uppslagsbok, välskriven och lärorik.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

308 gäster, 2 användare
von tratt, Niklas Forsberg

* Forum

* Om tidningen Åter



Episk tidning! Har följt mig från intresserad till självhushållare med gård och allt.
/Mikael Book

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser