Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  puckofråga om märkning  (läst 1070 gånger)

drakvinga

• Småland
puckofråga om märkning
« skrivet: 10 apr-12 kl 18:42 »
Hej
jag behöver hjälp lite omgående... håller på att beställa öronmärkningar till griskultingarna... men jag fattar inte skillnad på hondel och handel.. allflex gris.. måste man beställa båda delarna eller vad är det för något
känner mig totalpuckad
 ???
Bor på stor gård i kronoberg. med man barn och djur

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
SV: puckofråga om märkning
« Svar #1 skrivet: 10 apr-12 kl 19:08 »
Vet inte hur dessa ser ut men det brukar vara två delar som sätts i en specialtång,sen är det bara att klämma åt..
Fjäderfän och kaniner

4-ever

• Skåne
« Svar #2 skrivet: 10 apr-12 kl 19:20 »
Du får båda delarna, man kan välja färg på den ena. Han-delen är den med pick på, hon delen den med hål i (logiskt eller hur?)
Sen kniper man ihop dem med en tång, så att de hamnar på varsin sida om örat sas.
Nytorp2089 hittar ni oss på fb. Göingegetter, Linderödsgrisar, fjällnära kossor, myskankor, skånegäss, höns, gotlandskaniner. Försöker bevara det "gamla" för att överleva ;)

drakvinga

• Småland
« Svar #3 skrivet: 10 apr-12 kl 20:18 »
aha... vad knäppt att man inte beställer hela kit utan måste skriva i att man ska ha tio handelar och tio hondelar... jaja.. sveriges byråkrati antar jag
Bor på stor gård i kronoberg. med man barn och djur

Dela detta:

* Inloggade just nu

588 gäster, 4 användare
Forsnäs Hemman, Bokohammare, Nataks, gorlan

* Forum

* Om tidningen Åter

- En tidning med djupa rötter.
/Margit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser