Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hjälp med Hennafärgning  (läst 22567 gånger)

christinag

• Täljstenfantast
    • Västmanland
SV: Hjälp med Hennafärgning
« Svar #20 skrivet: 11 apr-12 kl 20:38 »
Note to self: *Låt bli att mata trollen*

När folk är helt oemottagliga inför kunskaper då finns det inget att göra åt det.

MvH
Christina G
Demokrati: 2 vargar och 1 lamm röstar om lunchmenyn.
Frihet: Ett väl beväpnat lamm opponerar sig mot omröstningen.

Riekje

• Värmland
    • LillHägna
« Svar #21 skrivet: 11 apr-12 kl 21:02 »
Tillbaka till ämnet :-)
På tiden jag färgade mitt hår med henna, blandade frisören kaffesump i henna'gröten' för att håret skulle bli lite mörkare.
mvh/Riekje

juniper

• Småland
« Svar #22 skrivet: 07 maj-12 kl 18:25 »
Har inte läst hela tråden så det är redan sagt säkert men man ska ha äkta henna, tex lowosonia, blanda med äkta indigo, finns att köpa via "henna boy". Blanda hälften av varje så blir det svart.

juniper

• Småland
« Svar #23 skrivet: 07 maj-12 kl 18:26 »
Lawsonia ska det vara.

christinag

• Täljstenfantast
    • Västmanland
« Svar #24 skrivet: 08 maj-12 kl 13:25 »
Jupp så blir det. Men som alltid hänger det ju på det egna hårets tillstånd också. Är det slitet så kan det inte ta till sig någon färg, vare sig den är konstgjord eller naturlig. Då är det kört. Ofta händer det efter upprepade användningar av konstgjorda färger eller stylingslitage rent generellt. Det är samma fenomen som när solen bleker litet i ändarna, fast värre. Kolla in dom internationella fotomodellerna och jämför deras hår med några års mellanrum. I början långt fint böljande hår, sedan hårinplantat, därefter kortare och mer och mer kortklippt. I början kan de vara hårmodeller, sedan går det inte efter ett tag. Och detta vill vill vanliga människor ta efter? Att vi aldrig lär oss. Och dumma som nöt går vi till frisörer (med kontrakt med olika produktproducenter) för att få vägledning där.  ::)

Jag gick för några år sedan slutgiltigt över till naturlig/naturenlig hårvård. Det finns vissa saker man saknar, men rent generellt har håret faktiskt blivit mera lättskött och ser framför allt bättre ut. Och min attityd till mitt utseende har förbättrats på köpet. Det är stora pluspunkter!

MvH
Christina G
Demokrati: 2 vargar och 1 lamm röstar om lunchmenyn.
Frihet: Ett väl beväpnat lamm opponerar sig mot omröstningen.

doomsday

• Södermanland
« Svar #25 skrivet: 06 sep-14 kl 14:54 »
Och ingen reagerar på ett mycket märkligt ord som christinag använder, utan hakar upp sig på allt möjligt annat?!

Anna Isaksdotter

Hennafärgning
« Svar #26 skrivet: 31 jul-24 kl 14:04 »
Hej!

Jag använder henna för att färga mitt hår. Har hört att man kan tillsätta andra naturliga ingredienser för att förbättra hårets kvalité och förbättra färgresultat. 
Det finns andra ayurvediska örter som sägs vara bra att blanda i hennan. Har ni några tips på ayurvediska produkter som förbättrar mitt slitna hår. Har rätt långt hår men skulle vilja ha mer volym och ven glansigare hår. Hennan har hjälpt mig att få bättre hårkvalite men kan tänka mig att det kan bli ännu bättre.

Tagit bort reklamlänk  (:) . Det är givetvis tillåtet att väcka 10 år gamla trådar för att ställa frågor, men inte för att att göra reklam.
skräptanten, moderator
« Senast ändrad: 01 aug-24 kl 20:38 av skräptanten »

Dela detta:

* Inloggade just nu

504 gäster, 2 användare
Be, ärt

* Forum

* Om tidningen Åter

Bästa tidningen!
/Malin Eklöv

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser