Jupp så blir det. Men som alltid hänger det ju på det egna hårets tillstånd också. Är det slitet så kan det inte ta till sig någon färg, vare sig den är konstgjord eller naturlig. Då är det kört. Ofta händer det efter upprepade användningar av konstgjorda färger eller stylingslitage rent generellt. Det är samma fenomen som när solen bleker litet i ändarna, fast värre. Kolla in dom internationella fotomodellerna och jämför deras hår med några års mellanrum. I början långt fint böljande hår, sedan hårinplantat, därefter kortare och mer och mer kortklippt. I början kan de vara hårmodeller, sedan går det inte efter ett tag. Och detta vill vill vanliga människor ta efter? Att vi aldrig lär oss. Och dumma som nöt går vi till frisörer (med kontrakt med olika produktproducenter) för att få vägledning där.
Jag gick för några år sedan slutgiltigt över till naturlig/naturenlig hårvård. Det finns vissa saker man saknar, men rent generellt har håret faktiskt blivit mera lättskött och ser framför allt bättre ut. Och min attityd till mitt utseende har förbättrats på köpet. Det är stora pluspunkter!
MvH
Christina G