Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Någon som är intresserad av att starta kollektiv på Gotland?  (läst 2940 gånger)

piff

• Gotland

Hej!

Jag har funderat länge på att försöka starta ett kollektiv och vill gärna komma
i kontakt med andra som är intresserade av att köra igång ett kollektivboende på Gotland.

Jag tänker mig en gård (köpa el. hyra) där vi strävar efter att bli självförsörjande på grönsaker och kanske kan ha ngn mindre
djurhållning. En stor gemenskap där alla hjälps åt med mat, städ och sysslorna på gården.

Hör av er så spinner vi vidare. tillsammans kanske vi kan göra detta möjligt!

Nomaden

• Hälsingland
Jag kanske hänger på, jag kan mycket om självhushållning, odling och djur.

ouji

• Uppland
Hej!

Jag är jätteintresserad! Har länge hållt koll på tomtmarknaden på Gotland för att själv köpa mark där, men fantastiskt om det blir flera såklart! Jag har även bott och gått i skola där 1 år och jag är helt förtrollad av ön. Vill bo där på något sätt igen lite.

Min idé var att köpa mark och sen göra hus från containers! Jag har t.o.m. "drömskissat" litegranna. :)

Jag är gärna med i diskussionerna.

/Carl

eldfluga

• Gäst
Jag är intresserad. Norra Gotland?

Vänligen
Amanda

Kattifnatt

• Gotland
Hej, jag la just upp en annons men såg att sen att det var några stycken som ville hitta något på Gotland så jag skriver i er tråd också.
Jag ska vara borta från mitt hus på mellersta ön för att plugga i stockholm men skulle vara superglad om folk som vill bo alternativt skulle vilja hyra in sig. finns tre lediga rum och även gäststuga. Finns lite djur och lite påbörjade odlingar redan så det är ju en bra start! Är någon intresserad av detta så kan den ringa eller mejla mig!
0707277756
katarina.hoglund@hotmail.com

Hälsningar Katarina

naarendra

• Praeparatus Supervivet
    • Gotland
Hur har det gått???
Jag bor på gotland hos mina föräldrar men skulle bra mycket hellre bo med andra alternativare!
/Eva
Så rädd men ändå så modig - tack nyfikenheten!
Vördnad för naturen, älskar glada djur, behöver harmoni och balans.
Barfotabarn!

Jontemyra

• -
Ja ankom just gotland med cykeln med vilken ja besöker barnfamiljer kollektiv och permakultur gårdar medans ja sover i hängmattan om ja inte hittar hem, går det att väcka liv i denna?

Ring gärna och berätta din historia eller med förslag på ställen du känner till som ja kan stanna på.

Refrenser finnes
0702 05 02 58

Love and light Jon
skogstrance och freeganism

Dela detta:

* Inloggade just nu

240 gäster, 6 användare (2 dolda)
Lise, Leif Kahlbom, jorgen_pa_berget, Rolle 007

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastisk!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser