Det viktigaste är att du isolerar taket (eftersom värme stiger uppåt). Om hönsen får sitta dragfritt, dvs att det inte blåser på dem, så klarar de ett par minusgrader. Man brukar dock rekommendera att ha några plusgrader i hönshuset. Åsikterna går isär lite, med +5°C har jag läst som ett rekommenderat minimum.
Det är även viktigt att det är välventilerat. Höns skapar, genom sin andning och sitt bajsande, mycket fukt. Fukten ökar risken för förfrysningsskador. Ett fuktigt och ganska kallt hönshus kan ur den aspekten vara farligare än ett torrt och ännu kallare hönshus! Hönor behöver mycket ventilationsöppningar. Men det är viktigt att de sitter så det inte drar på hönsen. Helst ska de sitta över huvudhöjd.
Ett alternativ är att ha någon slags värmeelement i hönshuset, men då är det såklart viktigt att se till att inte hönsen bränner sig eller en eldsvåda startar.
Det finns mycket mer information att hämta, både på detta forum och på andra sidor, men jag minns inte så mycket på rak arm. Jag rekommenderar dig att söka här på forumet.
Här är en tråd om ventilation:
http://www.alternativ.nu/index.php?topic=116108.msg1051665#msg1051665