Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bildtråd!  (läst 8021 gånger)

AnetteA

• Västergötland
    • Lantisarna
Bildtråd!
« skrivet: 08 mar-12 kl 21:20 »
Nu vill vi se bilder på massor på fina ninisar! ;D Börjar själva med några stycken för att få fart på det hela:

www.lantisarna.webs.com - En inblick i ett pars vardag när dom tillsammans återupplivar en gård i västgötska skogarna. Höns, Gäss, Kalkoner, Kaniner, Får, Hästar & 2 dårar till folk. :D

sisel

• Småland
SV: Bildtråd!
« Svar #1 skrivet: 09 mar-12 kl 19:43 »

Vilken bra idé med en kaninbildtråd!
Det här är Jokk och Amos, som i sedvanlig ordning anser sig behöva mer pellets...  ;)

beekeepern

• Biodling honung. Säljer bin och avläggare.
    • Värmland
Man måste sätta sig ner ibland, så att själen hinner i fatt.
Sökare...
Eller så kan det vara bättre att resa sig från datorn och göra något praktiskt ett tag, för att rensa skallen.

Mallis

• Västergötland
« Svar #3 skrivet: 10 mar-12 kl 10:54 »
Några bilder från i somras.

Paradisgården

• Västergötland
« Svar #4 skrivet: 10 mar-12 kl 11:09 »
Åh, jag vill med visa bilder på mina bebis-snuttisar! :D Men orkar inte greja med det just nu så det blir en annan dag :)

Men några på avelsdjuren kan jag lägga upp alla fall, de är ju färdiga och lätta att länka :)

Min goa Fritz (luktade hallon som bebis ;)) Han är avelshanen och 50% frasse 50% blå wiener

Min goa vit lant tjej

Systrarna som är 50% californian och resterande lite oräkert blå wiener och annat. De var bara 3 mån på bilden så dags att ta lite nya bilder så de ser ut som de gör nu :-[

Alla honorna har bebisar nu :D. Fluttershy har en brokig liten skara på 5 st, ca 5 v gamla. Astrid har två på ca 2 v. och Anna har 5 på ca 1 vecka. Systrarna har sina tillsammans.
Har man, liten gossunge, 4 katter, höns, kaniner och påfåglar. Bor på liten "gård" på landet i Skaraborg.

mikatela

• Kvinna med starkt intresse för djur
    • Skåne
    • Bärnalt Sweden
« Svar #5 skrivet: 10 mar-12 kl 11:16 »
Och här kommer en liten bildbomd på min Aleakim som är en stor silver på ca 6 månader.

sisel

• Småland
« Svar #6 skrivet: 10 mar-12 kl 19:15 »
Ibland kan man få en bestämd känsla av att man är iakttagen...

AnetteA

• Västergötland
    • Lantisarna
« Svar #7 skrivet: 12 mar-12 kl 22:16 »

Vilken bra idé med en kaninbildtråd!
Det här är Jokk och Amos, som i sedvanlig ordning anser sig behöva mer pellets...  ;)

Shiiet vilken härlig färg & utseende i allmänhet! :D Vad är de för något?
www.lantisarna.webs.com - En inblick i ett pars vardag när dom tillsammans återupplivar en gård i västgötska skogarna. Höns, Gäss, Kalkoner, Kaniner, Får, Hästar & 2 dårar till folk. :D

Gille

• -
« Svar #8 skrivet: 13 mar-12 kl 07:26 »
Viltröd Belgisk hare
Kaninuppfödare och pelargontant.

AnetteA

• Västergötland
    • Lantisarna
« Svar #9 skrivet: 13 mar-12 kl 20:34 »
Ibland kan man få en bestämd känsla av att man är iakttagen...

Också en underbar bild, hermeliner är så ofattbart små! (när man är van jättar) Riktigt fina harar Gille. :)

Stora silver verkar mysiga, kanske något att ha som nästa hane då vi avlar köttdjur? Vi är inte stenhårda på att det ska vara köttigaste köttiga som växer som ogräs utan vill ju ha lite roliga färger med trevligt temperament. Bilden visar Dolly igen, hon är född i början av dec. -11 och är då ca. 3 månader.

Bara för att vi hade en underbar vårdag i söndags som de nyutflyttade ungarna verkade njuta av. :)

Gille

• -
« Svar #10 skrivet: 14 mar-12 kl 07:09 »
Inte mina harar altså, tänkte bara snabbt säga vad det var du såg :)

Helena R

• Maskinförare
    • Östergötland
« Svar #11 skrivet: 15 mar-12 kl 16:15 »
Här är en av mina honor som precis flyttat in i nybygget. Hon är en Rhinsk scheck.
« Senast ändrad: 15 mar-12 kl 16:19 av Helena R »
Jag, lilla sonen, katterna och hönsen... Vi bor i ett underbart torp på landet dit knappt nån hittar. :D

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #12 skrivet: 15 mar-12 kl 18:19 »
Gottisblandisar :) Den grå kanintösen med vitt på nosen är till salu o lev. klar från o med imorgon, kan transporteras till Uppsala imorgon om någon är intresserad. ;D
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #13 skrivet: 15 mar-12 kl 18:21 »
Min Rexkanin Noblesse som ska ha ungar vilken dag som helst. :)
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Tallgrinden

• Uppland
    • Kladdnos kennel
« Svar #14 skrivet: 15 mar-12 kl 19:19 »
Min Rexkanin Noblesse som ska ha ungar vilken dag som helst. :)

Vilken liten köttbulle  :-*
Där bilvägen slutar med djur och barn. Pluggar till veterinär och är väldigt singel.

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #15 skrivet: 15 mar-12 kl 20:54 »
Undrar hur många små köttbullar som gömmer sig i den stora köttbullen? ;D

David97

• Gäst
« Svar #16 skrivet: 15 mar-12 kl 21:05 »
Undrar hur många små köttbullar som gömmer sig i den stora köttbullen? ;D

Ser ut som 32 om man kollar omkretsen ;)

mikatela

• Kvinna med starkt intresse för djur
    • Skåne
    • Bärnalt Sweden
« Svar #17 skrivet: 15 mar-12 kl 23:56 »
Här är en av mina honor som precis flyttat in i nybygget. Hon är en Rhinsk scheck.

Vilken snygg scheck!
Vad är rhinsk scheck för ras, inte hört talas om den innan.

Gille

• -
« Svar #18 skrivet: 16 mar-12 kl 12:16 »
Tips: www.kanin-net.nu om man vill läsa om raser (uppdateras än men flera finns ute).

Helena R

• Maskinförare
    • Östergötland
« Svar #19 skrivet: 16 mar-12 kl 17:03 »
Vilken snygg scheck!
Vad är rhinsk scheck för ras, inte hört talas om den innan.

Visst är rasen läcker?!  :) jag vet inte så mycket egentligen. Är själv nybörjare på kanin men jag upptäckte rasen när jag var på landsutställningen i Norrköping i år och konstaterade "En sån MÅSTE jag ha!"  ;D Tur hade jag också att hitta en vuxen hona bara några veckor senare.
Jag, lilla sonen, katterna och hönsen... Vi bor i ett underbart torp på landet dit knappt nån hittar. :D

Dela detta:

* Inloggade just nu

528 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastisk!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser