Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Pärlsocker.  (läst 4199 gånger)

Stiptar Ghadd

• Gäst
Pärlsocker.
« skrivet: 22 okt-06 kl 22:55 »
Söndagsafton!  Talade just med min i Kanada boende dotter; hon hade försökt skaffa pärlsocker, men misslyckats!  Är pärlsocker något svenskt eller europeiskt speciellt?  Hälsningar! S.G

nettan

• Gäst
Re:Pärlsocker.
« Svar #1 skrivet: 22 okt-06 kl 23:48 »
ingen aning!!

javill

• Blekinge
    • Glirnashopen
« Svar #2 skrivet: 23 okt-06 kl 10:23 »
Undrar om det inte är typiskt svenskt? Kan inte påminna mig om att jag sett det utomlands.
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

drömmer

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 23 okt-06 kl 10:35 »
Hej
Jag bor just nu i Tyskland och här kan man hitta pärlsocker men under namnet Hagelzucker. Hagelsocker....ett mer passande namn tycker jag.

leifhh

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 23 okt-06 kl 10:39 »
För oss som är uppvuxna vid västkusten med krabbmete och krossade våra första blåmusslor vid 4 års ålder är pärlsocker ett väldigt passande namn. Hur många små ojämna fula pärlor har man inte hittat i de nykrossade krabb- (och plattfisk-) beten genom åren?

Stiptar Ghadd

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 12 dec-06 kl 23:32 »
Hej! Min dotter fann "sitt" pärlsocker hos IKEA i Toronto; nära kassan fanns en liten svensk affär! Hälsningar!  S.G.

Dela detta:

* Inloggade just nu

1190 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Reportaget om ostkursen gör att man blir så sugen!
/Sanna h

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser