Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Flohacka  (läst 1798 gånger)

Juniperus

• Gäst
Flohacka
« skrivet: 19 feb-12 kl 07:13 »
Liksom korphacka är det idag svårt att få tag på en rejäl flohacka. Jag har letat länge nu på loppisar men icke funnit någon.

Är det någon som har en gammal flohacka liggandes nånstans som man kan få köpa eller byta till sig. Flohackan ska vara rejäl helst 20 cm bred. Det har ingen betydelse om den är oskaftad.

vebu

• Jämtland
SV: Flohacka
« Svar #1 skrivet: 24 maj-12 kl 12:50 »
Hej!

Kul att du söker en flohacka. Jag skulle vilja veta mer om verktyget eftersom det låter som det är praktiskt och effektivt. Det finns en hemsida  http://www.denluckrajorden.se/product.php?id_product=4 som säljer hackor av brittisk tillverkning. Men eftersom de inte riktigt ser ut som våra traditionella flåhackor är jag litet skeptisk. Bladet är inte fäst vid skaftet på samma sätt t.ex.

Under redskap och verktyg har jag precis skapat en tråd för erfarenheter kring verktyget. Skriv gärna och berätta om dina erfarenheter och ifall det fortfarande tillverkas nordiska flohackor någonstans.
Nybliven torpägare med jord och skog. Skulle vilja odla gränsrovor.

KerstinS

• Blekinge
« Svar #2 skrivet: 02 maj-16 kl 12:10 »
Hej!
Ser att tråden är gammal men har hittat flåhacka hos esska :-)
Hälsningar
Kerstin

Juniperus

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 12 maj-16 kl 17:19 »
Jag skaffade en flohacka från den luckra jorden som fungerar utmärkt

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastiskt inspirerande
/Catarina L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser