Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kan man blanda minigrisar med Linderödssvin?  (läst 1677 gånger)

Ulrika K

• Västergötland
Kan man blanda minigrisar med Linderödssvin?
« skrivet: 17 feb-12 kl 18:10 »
Frågan ställes för jag tror att jag har mark lagom åt en stor gris att fräsa upp. Undrar då om det skulle funka med mini- gris som sällskap?
Bor i Härryda strax utanför Göteborg. Har flera renrasiga Hedemorahöns, (ej genbankscert) ett par Isabar och Maran, en Brahma och 2 blandisar, 3 katter och två minigrisar.

KungTulle

• Skåne
    • Mörkmårdens Minigrisar
SV: Kan man blanda minigrisar med Linderödssvin?
« Svar #1 skrivet: 17 feb-12 kl 18:57 »
Det beror helt på grisarna faktiskt. Jag har min linderöd/vildsvinskorsning ihop med 3 minigrisar och det har gått utmärkt.
En tjej som köpte en minigris av mig som sällskap till linderöd i vintras det gick INTE. Gris-Eva har haft sin linderödare Bianca ihop
med minigrisar...
Mörkmårdens Minigrisar
http://minigrisar.n.nu/
Vi har nordsvenskar, myskankor, minigrisar, katter, sköldpaddor och akvariefiskar.

Ulrika K

• Västergötland
SV: Kan man blanda minigrisar med Linderödssvin?
« Svar #2 skrivet: 18 feb-12 kl 10:17 »
Gris som jordfräs; hur stor areal behövs för en gris, om syftet med den är jordfräs? Man vill att den ska hålla efter kraftigt, men inte skapa en permanent öken?
Bor i Härryda strax utanför Göteborg. Har flera renrasiga Hedemorahöns, (ej genbankscert) ett par Isabar och Maran, en Brahma och 2 blandisar, 3 katter och två minigrisar.

Dela detta:

* Inloggade just nu

682 gäster, 1 användare
Bokohammare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superinspirerande! Nu är jag prenumerant!
/ Pia T

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser