Har alltid drömt om ett mot husväggen... Jag skulle absolut se till att ha det mot köksväggen om det passade (söder är viktigast) och sedan ha en balkongdörr rätt ut. Bara att plocka in maten 
Vad har ni för färg på husväggen? Falu rödfärg är nog inga problem, den andas ju, men är det halvrisig plastfärg är nog risken stor att den flagnar bort helt om det blir för hög fuktighet. Automatiska vädringsluckor som är tillräckligt stora är bra. Och ingen jord direkt mot husväggen.
Lycka till! Vill gärna se bilder när det blir klart.
Funderar också på att bygga mot lagårdsväggen, på vårt hus funkar det nog inte tyvärr...
Jaa, tänk om man kunde ha en dörr rakt ut från köket, det vore ju drömmen!

Men dom som byggde vårt hus för nåt sekel sedan hade inte riktigt räknat med att jag skulle komma här och tycka

Så tyvärr ligger det åt fel håll. För oss blir det nu eventuellt ett växthus utanför lekrummet, kan ju vara nog så trevligt
Falu rödfärg har vi på väggen, så då ska det nog gå bra då
Och jag LOVAR att ni ska få se bilder, men jag lovar inte vilket år det blir

Vi kör stenhårt på att samla ihop virke och sånt så billigt som möjligt, t.ex överblivet byggmaterial, så det kan ju ta ett tag innan vi fått ihop alla dom pusselbitar som vi tänkt. Vi siktar på att få det klart i år så att vi kan börja använda det nästa år, så får vi väl helt enkelt se hur det går med det