Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Furminator till häst  (läst 1414 gånger)

Nina W

• Värmland
Furminator till häst
« skrivet: 13 feb-12 kl 16:42 »
Är det någon som använder en furminator för att riva av hästen en del vinterpäls? Min islänning har väldigt mjuk och tät päls till och med för rasen, och han svettas hemskt mycket efter en enkel liten skrittur. Jag brukar halvklippa honom men vill vänta lite för än kan det blir väldigt kallt. Så jag funderar på om en furminator kunde hjälpa? Finns det sådana som är bredare än tio cm?

Mewz

• Småland
SV: Furminator till häst
« Svar #1 skrivet: 01 mar-12 kl 11:34 »
Jag använder furminator till min NF nu när han börjar byta päls. Rekommenderas!
Den största är väl 5" men jag har en lite mindre, tycker den är lättare att hantera. Använder den även på hund och katt.
Lyxhustru, kattuppfödare, genetiknörd och renrasfantast. Bor utanför stan med make, 4 ½ barn, ett dussin raskatter, 2 hundar, 2 hästar, blekingeankor och jumbovaktlar.

take

• Östergötland
    • De Klomp
SV: Furminator till häst
« Svar #2 skrivet: 10 mar-12 kl 18:43 »
Ohhh vill ha!
Jag undrar hur livet är på vänstersidan av klockkurvan?

Dela detta:

* Inloggade just nu

483 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Supernöjd med den nya tidningen! Ska fixa ny betalning nu så vi har täckt upp det kommande året, ser fram emot att bygga upp ett litet bibliotek av tidningarna. :) Och maken är ivrig att få testa på ölbryggandet som finns med i senaste numret.. :P
/Maria Örni

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser