Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  2 toalettstolar i badrummet  (läst 7372 gånger)

eka

  • Inlägg: 1616
    • Värmland
SV: 2 toalettstolar i badrummet
« Svar #20 skrivet: 12 feb-12 kl 21:13 »
Tja.
Sen kväll med 'skrömt' tassande runt hörna kunde det nog vara rätt skönt att inte vandra ut ensam. Att sedan alla hade vart sitt kunde kanske vara vanligt men i vår byggd var de flesta av sådan höjd att ett års skitande nog svårligen kunde nå opp.

Jag kan nog tänka mig att ensamt skitande är ett nytt påfund i vår kultur.

Alla söker Nyckeln till lycka, men det kanske inte är låst!

Neiklot

  • Gäst
SV: 2 toalettstolar i badrummet
« Svar #21 skrivet: 12 feb-12 kl 21:55 »

Ja, jag vet ju såklart inte.
Är inte direkt påläst i svenska skithushistorien.
:)

Men nog kan man skita till toppen, speciellt om man är en famij eller så.

En nära vän som har "högt i tak" gällande skithuskasernen 'spolar ner sitt skit' en gång om året med vattenslangen - Annars vill inte kabeln landa som den ska.

Har utedass vid torpet, inte så högt och jag lovar dig: hade det inte varit för att man kan tömma skitspannen hade det varit fullt både en och två gånger om året...

:)

eka

  • Inlägg: 1616
    • Värmland
SV: 2 toalettstolar i badrummet
« Svar #22 skrivet: 12 feb-12 kl 22:16 »
Det var väll så att hos oss var de flesta skithusen placerade ovanför den vanliga dyngstan.
Drygt en våning opp. kanske 4-5 meter.
Så all skit bars ut på åkrarna minst en gång per år. väl blandat med häst, nöt o lite gris. Skulle det bli högt så tog man väll ett tag med spaden när man ändå rullade ut med skottkärran.


Alla söker Nyckeln till lycka, men det kanske inte är låst!

Broberg

  • Gäst
SV: 2 toalettstolar i badrummet
« Svar #23 skrivet: 12 feb-12 kl 22:32 »
Det var väll så att hos oss var de flesta skithusen placerade ovanför den vanliga dyngstan.
Drygt en våning opp. kanske 4-5 meter.
Så all skit bars ut på åkrarna minst en gång per år. väl blandat med häst, nöt o lite gris. Skulle det bli högt så tog man väll ett tag med spaden när man ändå rullade ut med skottkärran.

Jo, här är skithuset "inbyggt" i ladugården. Bara att raka ut till resten av skiten liksom.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

452 gäster, 4 användare
tuslus, von tratt, ärt, Svarthönan

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har läst tidningen hos en vän tidigare, men nu har jag äntligen kommit mig för att prenumerera själv. Ser fram mot mitt första nummer.
/Marie-Louise

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser