Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Släppa duvor  (läst 3406 gånger)

hönsmamma 11

• Södermanland
Släppa duvor
« skrivet: 13 jan-12 kl 15:37 »
Hej har haft tumlar duvor sedan sep-11 min fråga är är de någon som vet när man kan släppa de så de kan flyga. Är rädd att de inte kommer tillbaka

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
SV: Släppa duvor
« Svar #1 skrivet: 13 jan-12 kl 21:59 »
Det brukar räcka några månader, så jag skulle nog våga släppa ut de =) Dock så får du vara berädd med lite svinn. Hök och sånt. Ibland så kan de flyga bort också :P
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
« Svar #2 skrivet: 13 jan-12 kl 22:03 »
Mina fick flyga fritt efter 14dagar, är du osäker så släpp ut dem innan de fått frukost
Fjäderfän och kaniner

Daniel Sörensen

• Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #3 skrivet: 13 jan-12 kl 22:04 »
Mina fick flyga fritt efter 14dagar, är du osäker så släpp ut dem innan de fått frukost
Så brukar jag också göra. Man släpper ut de en stund på tom mage. Sen när de hör/ser att maten kommer så kommer de snabbt flygande :D
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.

Njura

• fritzonsfjader.webs.com
    • Skåne
    • Fritzons Fjäder
« Svar #4 skrivet: 14 jan-12 kl 17:56 »
som föregående skrivare, du kan nog lungt släppa ut dem nu :) dock ska du passa dig som attan vid denna tid på året. mina får inte lov att komma ut längre då höken/falken kommer varje gång.... så jag hade väntat till vårtiderna.
Chabo, svart (normal), silvervete (normal, silke), Knölgäss
Kalkonen, bronce, röd bronce och narragansett
Blå påfåglar, Blå Myskankor

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
« Svar #5 skrivet: 14 jan-12 kl 18:07 »
Hör du ett visslande läte så är det dags att de flyger in, fjiu-fjiu , jag lyssnar alltid efter rovfåglar en stund innan de släpps ut.
Fjäderfän och kaniner

hönsmamma 11

• Södermanland
« Svar #6 skrivet: 15 jan-12 kl 09:38 »
Grannen har ett gäng vilda duvor som alltid sitter på hans tv antenn eller taket. Fins de risk att mina följer dom i värsta fall. De är mycke att tänka på

Daniel Sörensen

• Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #7 skrivet: 15 jan-12 kl 11:43 »
Grannen har ett gäng vilda duvor som alltid sitter på hans tv antenn eller taket. Fins de risk att mina följer dom i värsta fall. De är mycke att tänka på
Mina lösa blandrasduvor hängde på ett par ringduvor :P

Dela detta:

* Inloggade just nu

570 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastisk tidning, börjat prenumerera nu xoxo
/Robbin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser