Biodlare Ulricehamn/Borås

Startat av dirad, 08 Okt-06 kl 16:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

dirad

Hej,

jag skulle vilja bli biodlare.

Finns i Ulricehamn/Borås trakten en biodlare som är interesserad att lära mig detta, resp vem kan jag hälpar till?

Hälsning!

G Frick

Gå in på http://www.biodlarna.se/ och leta reda på en lämplig förening så kommer de att hjälpa dig.

LångeMicke

Hej,

I Borås och Ulricehamn blir det säkert bikurser under nästa år.
Ta kontakt med SBR Sjuhärad för information.

//Mikael
Håller Fjällnära kor, Svärdsjöfår, Ölandsgäss, Myskankor, Åsbohöns och har några kupor med nordiska bin i åkerkanten.

robinason

Hej!

Har du kommit i kontakt med någon biodlare? I Ulricehamn kommer vi att ha några sommarträffar. Är du intresserad så hör av dig till ordföranden i vår förening.

/Robert

anette i bugared

I Mark har vi just avslutat den teoretiska delen av en biodlarkurs och kommer fr.o.m. 7/5( kl 18:30) att träffas på föreningsbigården i Fotskäl, mellan Hyssna o Skene, för "praktiska övningar" med föreningens bin :D. Kanske du kan haka på där om du inte hittar nån annan även om det blir en bit att åka.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

775 Gäster, 0 användare