Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Blir både arg och ledsen  (läst 8851 gånger)

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
SV: Blir både arg och ledsen
« Svar #40 skrivet: 27 dec-11 kl 20:59 »
Själva poängen var ju att om marken var olämplig så skulle man ha andra djur eller annan mark. Mina djur har aldrig haft klövröta. Du läser slarvigt. Jag har hela tiden skrivit att man måste ha kunskap om djuren för att kunna hålla dem på ett bra sätt. Om man inte vet att fukt är ett problem så får man problem. Om man inte vet att giftiga växter är ett problem så får man problem.

Du får problem för att du tror att du kan göra saker utan att skaffa dig tillräcklig kunskap först.

Och jag är onödigt snäll, det är du som är knasig och inte borde få ta upp min tid med dina irrelevanta och okunniga inlägg.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Maria C S

• Småland
« Svar #41 skrivet: 27 dec-11 kl 21:03 »
Finns det någon tråd som inte spårar ur när Mårten Gås är inloggad?

Ser ut som ett nät Troll helt klart.
Varför ska man betala för att bo på en planet som man är född på ?

KungTulle

• Skåne
    • Mörkmårdens Minigrisar
« Svar #42 skrivet: 28 dec-11 kl 15:31 »

Ännu har jag inte varit med om att någon plockar bort giftiga växter från hästhagar och annat.
Och ännu varken sett eller hört att något djur dött.

Jorå, här där jag bor går hästägarna runt flera ggr  under betessäsongen och rensar bort växten "stånds" som är giftig. många hästar har dött eller blivit skadade av denna växt.

http://www.sjv.se/amnesomraden/djur/farochgetter/standsarfarligforbetesdjur.4.695e8a9d130df3a0f5880003551.html
Mörkmårdens Minigrisar
http://minigrisar.n.nu/
Vi har nordsvenskar, myskankor, minigrisar, katter, sköldpaddor och akvariefiskar.

Dela detta:

* Inloggade just nu

457 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

Episk tidning! Har följt mig från intresserad till självhushållare med gård och allt.
/Mikael Book

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser