Pannan stod på 112 grader, jag stängde av fläkten vid 100 grader men den ökade ändå och det berodde nog på att laddomaten går inte om inte fläkten går, fråga mig inte hur det är kopplat men så är det. Det märkliga var att vattnet som gick in i laddomatens högra termometer visade 40 grader eller så och då kan de omöjligt ha varit uppe i 80 grader hela tankarna och ska den ändå inte fortsätta ladda ut? Panna sitter i huset, i källaren.
Anders, jag har läst den manualen och kan inte förstå annat än att vår installation är fel, den med krysset över. När man anlitar en firma tror man ju inte man ska behöva bry sig om sånt utan att de kan. En annan märklig sak är att fläkten till pannan ska stänga vid en rökgastemperatur på 120 grader, men dennna stänger när rökgastermometern visar 60 grader. Sen står det också att laddomatens start ska trimmas in mot rökrörstermostaten, han trimmade inget bara slängde igång en eld. Han har varit här 2 ggr redan och ändrat något men det går ändå inte att ladd upp tankarna fullt.(då blir pannan över 100 grader och tankarna 60-70 grader). Ska ringa imorgon igen så rörmokaren får komma och förklara sin dragning.