Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Frågor om odling i varmbänk.  (läst 2538 gånger)

marcuse

• Skåne
Frågor om odling i varmbänk.
« skrivet: 23 dec-11 kl 15:01 »
Har byggt en isolerad varmbänk, som jag täcker med isolering vid mörker.
Hur tidigt kan jag börja bruka den?
Något man kan börja extra tidigt med/ något som man bör vänta med?

Något annat att tänka på när det gäller odling eller skötsel (i/av) drivbänk?

Ska odla : Lökar, sallat , tomat, paprika, squash, örter mm. I Skåneland.

Jan lindgren

SV: Frågor om odling i varmbänk.
« Svar #1 skrivet: 24 dec-11 kl 10:38 »
Hej!
Vad använder du för uppvärmning? Hästgödsel är det gamla sättet. Jag tror att det är för tidigt att lägga gödsel nu. Det hinner förmodligen kallna innan kylan är borta om du inte lägger ett mycket tjockt lager hästgödsel. Sätt igång bäddarna i februari och använd en meter tjockt gödsel. Det finns mycket skrivet om varmbäddar så kolla på biblioteket.
Använder du elvärme så kan du prova när som helst. Troligen är det lite för mörkt i januari för att få bra resultat.
MVH
Jan

Dela detta:

* Inloggade just nu

661 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Att jag läst samtliga gamla nummer som fanns att få tag på för utlåning av denna tidning säger väl en hel del om vad jag tycker om den. En del av dem har jag lånat flera gånger. Jag älskar tidningen! Den är idérik, hoppingivande, livsbejakande, inspirerande och informativ och får mig att sjuda av iver och verksamhetslust. Jag kommer att köpa gamla nummer några i taget och nu är det verkligen dags att starta en prenumeration!
/Anneli

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser