Vad är TNS?

Startat av vallhunden, 23 Dec-11 kl 09:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

vallhunden

Hej jag såg på en norsk hemsida att en hund hade DNA-testats och funnits vara bärare av TNS. Vad är det??
Kvinna som bor själv på landet med ett 30-tal tackor (Gotlandsfår) och 3 Border Collies.

Charlotte

Det verkar vara någon sorts immunbristsjukdom.
http://bordercolliehealth.com/TNSdatabase.html
Mvh
Charlotte
"He is your friend, your partner, your defender, your dog.
You are his life, his love, his leader. He will be yours, faithful and true, to the last beat of his heart. You owe it to him to be worthy of such devotion"

vallhunden

Kvinna som bor själv på landet med ett 30-tal tackor (Gotlandsfår) och 3 Border Collies.

Trollmor

Och jag som trodde det betydde Transkutan NervStimulering ...  Jag får vatten på min kvarn:  Jag gillar inte förkortningar!  För de leder till så mycket missförstånd.
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Charlotte

Citat från: Trollmor skrivet 23 Dec-11 kl 10:34
Och jag som trodde det betydde Transkutan NervStimulering ...  Jag får vatten på min kvarn:  Jag gillar inte förkortningar!  För de leder till så mycket missförstånd.
Ja, eller hur :)
Jag har lånat en TNS-apparat när jag hade spänningshuvudvärk.
Mvh
Charlotte
"He is your friend, your partner, your defender, your dog.
You are his life, his love, his leader. He will be yours, faithful and true, to the last beat of his heart. You owe it to him to be worthy of such devotion"

Trollmor

Hoppas Du inte fick immunbrist då ...  :P
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

772 Gäster, 0 användare