Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bygghantverkare/Timmerman finnes i Värmlandstrakten  (läst 2776 gånger)

onkelskruttet

• Bygghantverkare, Timmerman.
    • Värmland
Bygghantverkare/Timmerman finnes i Värmlandstrakten
« skrivet: 24 nov-11 kl 00:27 »
Timmerjobb och snickarjobb utföres mot lämplig betalning eller byte. Söker bland annat snickerimaskiner.
mvh Peter
Litet jordbruk med skog i hjärtat av Värmlands skogar och dalar. Familjen är lilla dottern, sambon, katter höns, bin,ankor och odlingarna Självhushållarambitioner och flera likasinnande som grannar här i trakten.

evamarta

• Skåne
SV: Bygghantverkare/Timmerman finnes i Värmlandstrakten
« Svar #1 skrivet: 24 nov-11 kl 12:51 »
Va! Kom fort! Nej, förresten...
Eller jo!

Jag vill snabbygga ett litet växthus, superenkelt, redan nu. Så att det är klart till våren. Poängen är att det ska byggas nu, så att det liksom står klart att använda även om snön ligger kvar framåt februari eller så.

Men jag vet inte om jag har några särskilda maskiner kvar. Undrar vad du vill byta mot annars då. Kom på nåt! 

evamarta@live.se
0767-933525

onkelskruttet

• Värmland
« Svar #2 skrivet: 25 nov-11 kl 16:28 »
Tyvärr kan jag inte ta mig åt skåne i dessa tider men där borde det väl finnas någon annan som kan görat, vilken typ av växthus är det du vill ha?

Va! Kom fort! Nej, förresten...
Eller jo!

Jag vill snabbygga ett litet växthus, superenkelt, redan nu. Så att det är klart till våren. Poängen är att det ska byggas nu, så att det liksom står klart att använda även om snön ligger kvar framåt februari eller så.

Men jag vet inte om jag har några särskilda maskiner kvar. Undrar vad du vill byta mot annars då. Kom på nåt!
Litet jordbruk med skog i hjärtat av Värmlands skogar och dalar. Familjen är lilla dottern, sambon, katter höns, bin,ankor och odlingarna Självhushållarambitioner och flera likasinnande som grannar här i trakten.

evamarta

• Skåne
« Svar #3 skrivet: 25 nov-11 kl 17:24 »
vilken typ av växthus är det du vill ha?

Ett skitenkelt, i första hand bara för att hysa lite ömtåligare plantor tidigare på säsongen. Reglar och plast bara. Men om man är två personer (jag, som har bra idéer  ;), och en annan som är händig) då ska vi prova en kuligare sak som inkluderar solfångare av nåt slag och en botten i sten med rör för varmluft eller nåt annat klyftigt....

Det som ska bli det egentliga växthuset sen, det måste man tänka till skarpt på, för det ska bli mer permanent  och helst också vara snyggt.
Men först det lilla enkla.
evamarta@live.se
0767-933525

onkelskruttet

• Värmland
« Svar #4 skrivet: 25 nov-11 kl 19:38 »
Ska vidarbefodra din önskan till en kollega som bor nere i dina regioner, lycka till, låter som ett spännande projekt, iallafall det som det skall tänkas skarpt på ;)

Ett skitenkelt, i första hand bara för att hysa lite ömtåligare plantor tidigare på säsongen. Reglar och plast bara. Men om man är två personer (jag, som har bra idéer  ;), och en annan som är händig) då ska vi prova en kuligare sak som inkluderar solfångare av nåt slag och en botten i sten med rör för varmluft eller nåt annat klyftigt....

Det som ska bli det egentliga växthuset sen, det måste man tänka till skarpt på, för det ska bli mer permanent  och helst också vara snyggt.
Men först det lilla enkla.

evamarta

• Skåne
« Svar #5 skrivet: 25 nov-11 kl 19:41 »
Ska vidarbefodra din önskan till en kollega som bor nere i dina regioner, lycka till,

Åh, tack så mycket!

låter som ett spännande projekt, iallafall det som det skall tänkas skarpt på ;)

Ja, plast och reglar är ju inte sådär urspännande...  ;D
Men det andra kommer att bli ursnyggt! Det är jag säker på.
Möjligen kan det också bli funktionellt, om jag får lite assistans..  :P

evamarta@live.se
0767-933525

Prins Tuvstarr

• Redaktör
  • Var frukt har sin mognadstid.
    • Dalsland
« Svar #6 skrivet: 27 nov-11 kl 03:25 »
Timmerjobb och snickarjobb utföres mot lämplig betalning eller byte. Söker bland annat snickerimaskiner.
mvh Peter

Timrar du i rundtimmer? Jag skulle behöva en lite stomme.  :)

Björndalen – mitt blivande hem, timmerkoja 13,5 m², skog, grusväg, skogstjärn, ved, stearinljus, frukt, bär, nötter, frön, torkolla, tallsåpa, ull, lin, skinn, enkelhet, Thoreau, film, böcker, kreativ, glad … och världsfred.

Åter nr 1/13

onkelskruttet

• Värmland
« Svar #7 skrivet: 09 dec-11 kl 13:29 »
Ja det gör jag, en liten timmerstommestomme låter som en perfekt plats att vistas vid i mina öron :)

Timrar du i rundtimmer? Jag skulle behöva en lite stomme.  :)

Prins Tuvstarr

• Redaktör
  • Var frukt har sin mognadstid.
    • Dalsland
« Svar #8 skrivet: 10 dec-11 kl 02:31 »
Ja det gör jag, en liten timmerstommestomme låter som en perfekt plats att vistas vid i mina öron :)

PM är på väg till dig.  :)

Björndalen – mitt blivande hem, timmerkoja 13,5 m², skog, grusväg, skogstjärn, ved, stearinljus, frukt, bär, nötter, frön, torkolla, tallsåpa, ull, lin, skinn, enkelhet, Thoreau, film, böcker, kreativ, glad … och världsfred.

Åter nr 1/13

nisse85

• Värmland
« Svar #9 skrivet: 05 jul-16 kl 08:42 »
Hej

Vi söker en timmerman som kan byta syllen runt hela huset (9x9m) och på norrsidan andra och kanskje tredje stock også. Hoppas på att jag hittar någon duktig här i forumet.
Mvh Nils

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har läst tidningen hos en vän tidigare, men nu har jag äntligen kommit mig för att prenumerera själv. Ser fram mot mitt första nummer.
/Marie-Louise

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser