Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Säng i naturmaterial  (läst 3238 gånger)

incarnadine

Säng i naturmaterial
« skrivet: 23 nov-11 kl 20:05 »
Undrar om någon här ute (det är det ju säkert) som funderat vad det är för material i våra moderna sängar idag? Man ligger och trynar mot gummi och plast och mög...

Har starka funderingar på att skaffa en säng i naturmaterial...höhöh. de flesta har sett reklamen och vet nästan instinktivt att det är det blårutiga sängen som har naturmaterial som sin främsta sellingpoint. men priset....phu!  :-\

Har ni några tips på andra bra sängar?

Sjaunja

• -
SV: Säng i naturmaterial
« Svar #1 skrivet: 23 nov-11 kl 20:17 »
Jag har en japansk futon. Det är en madrass som bara innehåller ren bomull. De är inte så dyra. Däremot passar de bara de som tycker om att ligga på hårt underlag. Har haft min i 14 år och min rygg mår superbra! Sängstommen har jag snickrat själv men det finns snygga att köpa t.e.x i Stockholm på butiken "Futon."

tinna.m

• Skåne
« Svar #2 skrivet: 23 nov-11 kl 21:08 »
Flätad hängmatta i bomullsgarn. Köpte mina på nätet på nån annons från norrland(iaf norr om Hässleholm)
Kolla så det inte är knutar i liggytan, knöligt då.
En filt/täcke under, en över.
Trixigt i början. Sover gott gör man bums!
« Senast ändrad: 23 nov-11 kl 21:17 av tinna.m »
Mest Blues & Jazz i huvet. Bakmes&Snoa. Åså Country

incarnadine

« Svar #3 skrivet: 23 nov-11 kl 21:15 »
tackar för tipsen:) futon har jag nu sökt vidare på...hittat madrasser som har bra egneskaper men som också har polyterenihetileitnånting...ogillas!  :- X hehe

hängmatta känns lite väl radikalt men tackar för alla tips!

Gronavagen

• Uppland
    • 1000 sätt att driva en matte till vansinne- en blogg om att (över)leva med en flock hundar
« Svar #4 skrivet: 23 nov-11 kl 21:29 »
Har starka funderingar på att skaffa en säng i naturmaterial...höhöh. de flesta har sett reklamen och vet nästan instinktivt att det är det blårutiga sängen som har naturmaterial som sin främsta sellingpoint. men priset....phu!  :-\
Det går ju att köpa en begagnat på blocket till ett helt överkomligt pris. Ärvde min mormors och den fick gå till de sälla jaktmarkena efter några år pga vassa valptänder, inte pga att den var utsliten.

Broberg

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 23 nov-11 kl 21:45 »
Halmmadrass.

TW

• Finland
« Svar #6 skrivet: 29 nov-11 kl 13:04 »
Förr stoppade man dynor att ha under huvudet med "röjrlogg", det vill säga avklippta vippor från topparna på vasstrån.
Bor redan på landet men drömmer om ett eget litet hus......
Timmerman och snickare och byggnadsingenjör och gör-det-självare. Gör väldigt mycket av litet men kan inte göra allt av ingenting.
Antifacist.

Dela detta:

* Inloggade just nu

591 gäster, 3 användare (1 dolda)
LimJans, Stengrim

* Forum

* Om tidningen Åter

- Denna tidning snubblade jag över redan 2002 typ, det bästa att lära sig de mästa. Varje person i detta avlånga land borde läsa denna. Butiker borde ta in dessa... älskar denna tidning. Köpte förut mycket böcker i butiken för många år sedan, men dom kom bort, syrakulturen , ost till husbehov och en del andra.
/ Anna-karin A

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser