Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Värmepaneler  (läst 8442 gånger)

take

• Östergötland
    • De Klomp
SV: Värmepaneler
« Svar #20 skrivet: 13 nov-11 kl 21:57 »
Du påstår att det är ingen bra ide ,så du ska leta....lycka till.

Vända på bevisbördan? Det är thermonordic som påstår allt från förhindrad depression till helt otroliga energibesparingar, det är deras och deras förespråkares ansvar att leda det i bevis.

Mig kvittar det dock, TS verkar inte jätteintresserad och du verkar vara den enda som tycker det är en bra ide. Kör hårt!
Jag undrar hur livet är på vänstersidan av klockkurvan?

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
« Svar #21 skrivet: 13 nov-11 kl 22:03 »
Som finne kan jag lägga ett gott ord för bastu i det här sammanhanget. Det som inte bastu, vatten och sprit botar, är dödligt.

" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Broberg

• Gäst
« Svar #22 skrivet: 13 nov-11 kl 22:07 »
Som finne kan jag lägga ett gott ord för bastu i det här sammanhanget. Det som inte bastu, vatten och sprit botar, är dödligt.

Det var förr det. Nu finns ju det fantastiska sunjoy!

Tacitus

• Ångermanland
« Svar #23 skrivet: 14 nov-11 kl 19:00 »
STRÅLVÄRMARE att sätta i taket är absolut inget nytt, dessa har funnits såväl vattenburet som elvärmda i olika skepnader i många årtionden.

Från 70-talets värmetak till vattenburna långvågiga strålvärmare i industribyggnader, dock bör en sådan inte sitta mer än 3 meter över golvet - genom att stråla golv och möbler etc med värmestrålning så ska dessa bli varma och värma upp resten av rummet... vilket känns som att gå över ån efter vatten.

Bättre då att köpa en värmepump och komplettera denna med en infravärmare om man vill "sunjoy" effekten  ;D

Monica

« Svar #24 skrivet: 14 nov-11 kl 20:34 »
Du påstår att det är ingen bra ide ,så du ska leta....lycka till.

Ont i halsen nu efter du har skrikit så högt  ;)

Nej men allvarligt. Oavsett om de fanns på 70-talet eller inte, så undrar man ju om de har uppgifter på en gammal hemsida som säger att systemet t.o.m. botar cancer... Det säger nog en hel del. Något annat man säger är hur många "obalanser/sjukdomar" systemet hjälper. Det är egentligen ointressant. Det som är intressant är: hur mycket energi går åt kontra hur mycket får man? Det är intressant. I alla fall för mig. Ingen, oavsett om det är Thermonordic eller någon annan som säljer värmepaneler, presenterar på sin sida just det svaret jag är intresserad av. Skitsnack som "du sparar 50% och 70%, är helt ointressant. % på vaddå?
Jag vill nog påstå att de känns ganska oseriösa....

Det var förr det. Nu finns ju det fantastiska sunjoy!

hahahaha.....vad gjorde vi innan de kom  ???

Ylven

• Ena foten i jorden och andra i datarymden!
    • Småland
    • Min blogg
« Svar #25 skrivet: 17 nov-11 kl 07:53 »
Vi hade värmepaneler i taket i mitt klassrum när jag gick i fyran. Jag minns att många hade huvudvärk och att vi alltid frös om fötterna.

Ur komfortsynpunkt är det väldigt mycket behagligare med golvvärme än takvärme.
Om får, biodling, småbruk, husrenovering och tankar om världen omkring:

http://ylven.blogspot.com/

Dela detta:

* Inloggade just nu

534 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidning jag någonsin har läst!
/Jeya M

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser