Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Har blivit med linderöds kultingar  (läst 1966 gånger)

Stallbacka gård

Har blivit med linderöds kultingar
« skrivet: 01 nov-11 kl 18:30 »
Vi blev med linderrödskultingar inatt. Vår första kull någonsin, det blev 10 stycken. Vill gärna ha tips ifrån alla som har fått kultingar. Vad det e man ska tänka på som man kanske inte tänkt på. Suggan e svullen runt slidan nu i kväll och det hängde lite gult slem ur mynningen är det normalt?

Kristofer

SV: Har blivit med linderöds kultingar
« Svar #1 skrivet: 15 nov-11 kl 13:12 »
Jag har fått två kultingar än så länge. Gult slem känner jag inte igen. Annars har jag inga råd att komma med eftersom våra suggor skött om allt själva. Men se till att det finns rent vatten som de små kan komma åt.

Ronny

• Skåne
« Svar #2 skrivet: 24 nov-11 kl 22:39 »
Alltså, det var nåt nytt för mig. De små kultingarna dricker väl inte nåt vatten så länge de bara diar?
Håller lantraser för bevarande och det egna hushållet.

Kristofer

« Svar #3 skrivet: 25 nov-11 kl 23:57 »
Jag har fått två kultingar än så länge. Gult slem känner jag inte igen. Annars har jag inga råd att komma med eftersom våra suggor skött om allt själva. Men se till att det finns rent vatten som de små kan komma åt.

Fått två kullar kultingar skulle det vara.

Kristofer

« Svar #4 skrivet: 26 nov-11 kl 00:02 »
Alltså, det var nåt nytt för mig. De små kultingarna dricker väl inte nåt vatten så länge de bara diar?

Våra började smaka gröpe efter en vecka. Jag vet inte om de smakade vatten innan dess, men definitivt därefter.

Dela detta:

* Inloggade just nu

494 gäster, 1 användare
Be

* Forum

* Om tidningen Åter

- Dessa välarbetade tidningar ger stor inspiration till att klara sig själv.!
/Inspiration

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser