Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vicken idiot  (läst 4475 gånger)

Cokett

• Horn Pär även kallad Plutten
    • Gotland
    • Gotland
Vicken idiot
« skrivet: 23 okt-11 kl 18:14 »
Snacka om  att leva i betong .. Stackars barn som inte kan läsa ens en rynkad panna  :P
 http://tv.expressen.se/nyheter/inrikes/1.2598749/sa-har-lockar-man-inte-pa-en-arg-alg

Hoppas det gjorde ordentligt ont  ;D
« Senast ändrad: 23 okt-11 kl 18:18 av Cokett »
Bor på liten gård med några Gotlandslamm, hästar, hundar, katter,man och höns

Händig Man

• Gäst
SV: Vicken idiot
« Svar #1 skrivet: 23 okt-11 kl 18:21 »
ja helt normal e han nog inte ;)  eller som min farmor brukar säga: Han har inte alla indianer i kanoten ;)

Bergsman

• Västmanland
« Svar #2 skrivet: 23 okt-11 kl 18:24 »
Somliga straffas direkt!

Sebbar

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 23 okt-11 kl 18:27 »
Så om man bor i stan, aldrig sett en älg live (förutom på zoo) möter en älg med kalv ute i skogen och har förhoppningar om att man kan få klappa den så är man en idiot?
Har man aldrig haft kontakt eller inte intresserar sig om djur så vet man ju inte när ett djur är argt (öronen) m.m

Och när ni säger, "Hoppas det gjorde ordentligt ont". VARFÖR ska det göra ordentligt ont? han plågade ju knappast älgarna?

Sebbar

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 23 okt-11 kl 18:28 »
Somliga straffas direkt!
Straffas för vad? För att han ville klappa en älg?  ::)

Cokett

• Gotland
    • Gotland
« Svar #5 skrivet: 23 okt-11 kl 18:29 »
Det citatet Händig Man   tjuvar jag av din farmor :: Han har inte alla indianer i kanoten .
 He he

Händig Man

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 23 okt-11 kl 18:31 »
Det citatet Händig Man   tjuvar jag av din farmor :: Han har inte alla indianer i kanoten .
 He he

Tjuva på du.... annars funkar även : Du har inte alla bestick i lådan ;)

Bergsman

• Västmanland
« Svar #7 skrivet: 23 okt-11 kl 18:31 »
Straffas för vad? För att han ville klappa en älg?  ::)

ja...precis...för att han ville klappa en älg....  ::) absolut inte för att han tror att vilda djur är detsamma som tamdjur...

Cokett

• Gotland
    • Gotland
« Svar #8 skrivet: 23 okt-11 kl 18:34 »
Sebbar : om man har den minsta självbevarelse drivft så frågar man sig --- Är detta farligt---- Varese man råkar ut för vilda eller tama djur . människor eller en skenande buss då du står i busskön och ser vad som kommer att hända... Hallå  ;D

Händig Man

• Gäst
« Svar #9 skrivet: 23 okt-11 kl 18:38 »
Älgar, bussar, människor

Man ska nog akta sig för allt ;)

Nej men skämt och sido så om man inte har erfarenhet ska man nog inte närma sig främmande djur, som man säger till barn: om en hund e fastknuten utanför affären så klappar man den inte om inte ägaren säger att det är ok.

Jag skulle aldrig gå fram till djur jag inte känner/litar på och även om jag känner eller litar på djuret skulle jag vara  på min vakt då även tama djur kan få sina spel ibland.

Men

praline1

• 100%bondmora med djur
    • Småland
« Svar #10 skrivet: 25 okt-11 kl 09:45 »
Min dotter skulle säga han har inte alla hästar hemma
Bor i mitt lilla hus med hundar katter höns kaniner och gubben Pettson

pålle

• Gäst
« Svar #11 skrivet: 25 okt-11 kl 09:48 »
Håller med din dotter  till fullo .

Skogsluffare

• Gäst
« Svar #12 skrivet: 25 okt-11 kl 10:08 »
Haha ja det är inte lätt alltid. Man tycker ändå att han borde inse att älgen är lite purken och att man ska hålla sig på avstånd.

Tindrah

• Uppland
    • Bloggen: Husmors Nyckelknippa
« Svar #13 skrivet: 25 okt-11 kl 11:43 »
Så om man bor i stan, aldrig sett en älg live (förutom på zoo) möter en älg med kalv ute i skogen och har förhoppningar om att man kan få klappa den så är man en idiot?
Har man aldrig haft kontakt eller inte intresserar sig om djur så vet man ju inte när ett djur är argt (öronen) m.m

Och när ni säger, "Hoppas det gjorde ordentligt ont". VARFÖR ska det göra ordentligt ont? han plågade ju knappast älgarna?

Ok, man är ingen idiot, men man beter sig idiotiskt. En urinstinkt i människan är att vilda djur är farliga. En annan är att en mor till varje pris kommer att skydda sin avkomma. Så om man bara tänker en aning längre än näsan räcker så bör man inse att man inte ska närma sig något vilt djur som har ungar för att de kommer att försvara sig.

Anledningen till att det ska göra ont är att han ska lära sig så att han inte stör de vilda djuren nästa gång. Vilda djur i Sverige är fredade, det innebär att man inte får jaga och störa dem hur som helst. Att försöka locka in och gå efter ett vilt djur med en unge är i högsta grad störande för djuret.

Tindrah

• Uppland
    • Bloggen: Husmors Nyckelknippa
« Svar #14 skrivet: 25 okt-11 kl 11:44 »
Det är rätt skrämmande vad Disney har lyckats göra med allmänhetens bild av vilda djur i skogen...  ::)

freeky

• Gäst
« Svar #15 skrivet: 25 okt-11 kl 12:26 »
Hen har väl förmodligen TV,så även om hen bor i stan borde budskapet gått fram- vilda djur ska man låta vara ifred.Och efter första utfallet är det väl rimligt att dra sej tillbaka,om man inte är jättetrög.

Potatisblomma

• Södermanland
« Svar #16 skrivet: 25 okt-11 kl 13:57 »

Eller "Lyset är tänt, men ingen är hemma!"
Landsflykting i storstan...

nittonhundranittiosex

• Fler bevarare bör hålla lantraser och kulturhöns
    • Gotland
« Svar #17 skrivet: 12 nov-11 kl 19:11 »
Jag skulle säga att han inte har alla läskeblasksflaskorna i backen ::)
Genbanksanslutna Gotlandshöns (med och utan roskam), Torparhöns, Blekingeankor. Snart även Smålandshöns och Gotlandskaniner

Spejsan

• Småland
« Svar #18 skrivet: 12 nov-11 kl 19:31 »

Eller så har han inte alla pommes fritten på tallriken!  ;D

RäddförDamien

• söker beskydd mot demoner
    • -
« Svar #19 skrivet: 12 nov-11 kl 19:39 »

Vet inte om ni känner till Darwin Awards men där hittar man ofta den som är värre.....i det här fallet en modern mamma som gärna vill umgås lite närmare med vilda djur via sina barn.... :P

http://www.darwinawards.com/personal/personal2000-36.html

Om man tror att en personlig tolkning av god ton är överordnad rasism och sexism är man inte så genomtänkt. Men hey, det behöver man inte vara heller om man är moderator.

Dela detta:

* Inloggade just nu

585 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Alltid lika härligt när åter trillar ner i brevlådan.
/EmelieT

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser