Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Klippmaskin  (läst 3774 gånger)

ivy

• Gotland
Klippmaskin
« skrivet: 19 okt-11 kl 04:17 »
Förslag på prisvärd klippmaskin? Behöver inte va nån high tech utan ska bara klara ett 30tal får av blandad kompott.
Har trimmat hundar tidigare och där är kvalitén på trimmer väldigt olika så vill inte köpa grisen i säcken  :)

sheep shearer

SV: Klippmaskin
« Svar #1 skrivet: 20 okt-11 kl 01:13 »
http://www.hornershearing.com/acatalog/zipper-shearing-machine.html helt ok klippmaskin och riktigt prisvärd han har grymt billiga skär med och ska du bara klippa 30 kommer du inte märka nån skillnad på kina-skär eller dyrare

frakten är ca 200 kr

Mvh Magnus

Haglund

• Värmland
« Svar #2 skrivet: 30 okt-11 kl 16:45 »
Hej!

Några fler som har saxen i länken ovan, det är ju onekligen ett bra pris.
Men man tänker samtidigt att "Man får vad man betalar för".  Har testat billigare maskiner typ Tigersågar och vinkelslipar i de billigare prisklasserna och de brukar gå sönder efter en stund.
Katt, för många Värmlandsfår och en skock höns av okänt fabrikat...

sheep shearer

« Svar #3 skrivet: 02 nov-11 kl 22:24 »
tror den är helt ok har provat hans batteridrivna, han lämnar också garanti på att man ska bli nöjd med den, men annars köp skär du kommer aldrig hitta dom billigare nån annanstans ;)

Mvh magnus

challe:)

• Småland
« Svar #4 skrivet: 04 nov-11 kl 16:46 »
hur lång garanti är det.
Här bor hästar,hund,katter, Blekingeankor, höns:sebright, dv kochin,silkes,lomhann, dorking och ett gäng blandraser!

ErosOchFlickorna

• Uppland
« Svar #5 skrivet: 07 nov-11 kl 23:50 »
http://www.hornershearing.com/acatalog/zipper-shearing-machine.html helt ok klippmaskin och riktigt prisvärd han har grymt billiga skär med och ska du bara klippa 30 kommer du inte märka nån skillnad på kina-skär eller dyrare

frakten är ca 200 kr

Mvh Magnus

Jag har beställt den;) får återkomma om den är bra. Men vad har jag att jämföra med:)

Haglund

• Värmland
« Svar #6 skrivet: 11 nov-11 kl 20:04 »
Ja skriv en recention när du testat den, fick låna en sax iår så nu får de klara sig tills våren innan det blir nån "hårvård"
Katt, för många Värmlandsfår och en skock höns av okänt fabrikat...

challe:)

• Småland
« Svar #7 skrivet: 27 nov-11 kl 15:56 »
du som beställde den var det något att ha om du har testat den alltså
Här bor hästar,hund,katter, Blekingeankor, höns:sebright, dv kochin,silkes,lomhann, dorking och ett gäng blandraser!

ErosOchFlickorna

• Uppland
« Svar #8 skrivet: 01 dec-11 kl 13:52 »
du som beställde den var det något att ha om du har testat den alltså
jag är ju nybörjare så jag har ju inte så mycket att jämföra med. Men jag tycker den är toppen och lättsam :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

588 gäster, 2 användare (1 dolda)
Helena Wätte

* Forum

* Om tidningen Åter

-  Nya tidningen "goare" att läsa. Innehållet lika intressant som det varit de 14 år vi haft den. Lycka varje gång den kommer i lådan ! :-D
/Magdalena Gustavsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser