Lite snabba svar (enligt mina erfarenheter)
1. Våra två Linderöd-kultingar bökade upp 70-80 m2 på mindre än en vecka, så vad menar du med hur stor hage de behöver?
Hur stor behöver de för att inte böka sönder allt till lervälling/ödeslätt? Flera hundra m2 antagligen.
Hur stor hage behöver de för att må bra och ha något att göra? Tja ungefär det vi har gett dem skulle jag säga, men huvudsaken är att de har en lerpöl på sommaren så att de kan bada(=svalka sig + skydda sig mot knott och mygg) och lite yta att röra på sig(=bättre muskeluppbyggnad + lyckliga grisar) och skydd mot väder och vind.
2. Det ska städas ut i hyddan/-orna då och då - vi gör det med ett par veckors mellanrum allt beroende på hur mycket de skiter inne. Detta beror på vädret. När det är fint väder duger det att gå ut, annars vill de hellre gå på inomhustoan

Mat ska de ha minst två gånger om dagen och vatten ska alltid finnas tillgängligt.
Sedan är det viktigt att ta sig tid att klia dem varje dag, för annars kan de bli lite 'otama'.
3. Vi skulle få mycket högt pris/kg om vi inte fick gamalt bröd från en affär som vi kompletterar foderstaten med. Men det är så mycket bättre kött att vi gärna skulle ta den smällen om det kommer till det. Annars är det bra att odla så mycket du kan själv och köpa resterande foder av en bonde som lika har större mängder spannmål till egna djur. Ska du köpa allt på Granngården blir det nog ganska dyrt skulle jag tro. Vi har inte räknat på vad det kostar med fodret till våra djur utan vi 'tar det som det kommer' så att säga

Vi har dessutom inte slaktat ännu eftersom de vi köpte är tänkta till avel och inte till frysen

Lycka till

/Anette