Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Söker blå kongo  (läst 6302 gånger)

solspjut

• Gäst
Söker blå kongo
« skrivet: 12 okt-11 kl 07:11 »
Är det någon som kan tänka sej att skicka några helblå potatisar till mej (Blå Kongo?) att ha till utsäde nästa år. De finns inte att få tag i här omkring. Jag kan betala med ngn annan sort, tex en fin potatis från Ecuador som är resistent mot bladmögel.
« Senast ändrad: 12 okt-11 kl 16:22 av solspjut »

freitag

• Södermanland
SV: Blå potatis
« Svar #1 skrivet: 12 okt-11 kl 11:28 »
Har du kollat på någon större mataffär i ditt närområde? Jag har sökt Blå Congo som sättpotatis i hela Sverige inför årets säsong, men hittade inget. Köpte tillslut en påse matpotatis på Coop av Blå Congo vilket gav mycket bra skörd...

solspjut

• Gäst
SV: Söker blå kongo
« Svar #2 skrivet: 12 okt-11 kl 16:21 »
Finns inga Blå kongo i mataffärer häromkring...

TillVaraTa

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 12 okt-11 kl 16:38 »
Prata med potatisens vänner. Just Blå Kongo är en så vanlig sort att du borde kunna hitta den på plantskolor och handelsträdgårdar i alla fall, men samlarna har ännu roligare sorter.

FB-länk: https://www.facebook.com/pages/Potatisens-V%C3%A4nner/250288346200

freitag

• Södermanland
« Svar #4 skrivet: 14 okt-11 kl 21:54 »
Hör annars med Nordgen! www.nordgen.org

Där kan man skicka efter ovanliga fröer vanligtvis. Jag tror att de nästa år ska ha sättpotatis också! Eller rättare sagt, jag hoppas. De har haft det förut.

masa

• -
« Svar #5 skrivet: 25 okt-11 kl 22:14 »
Jag kan fixa blå kongo och även en sort som är röd inuti. Tar gärna en potatis från Equador som är bladmögelresistent.

christelle

• Blekinge
« Svar #6 skrivet: 25 okt-11 kl 22:46 »
Jag kan fixa blå kongo och även en sort som är röd inuti. Tar gärna en potatis från Equador som är bladmögelresistent.
Kan man få beställa till vårvintern? Typ feb/mars både Blå Kongo och den röda vad den nu heter?
Fina vitlökar du skickade - dom är nerbäddade i pallkragar med lövtäcke på  :D
The woods are lovely, dark and deep.
But I have promises to keep,
and miles to go before I sleep.   R. F.

Dela detta:

* Inloggade just nu

677 gäster, 4 användare (1 dolda)
Skägget, lotjut, Gröfre Slissing

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningarna blir utnötta och får fötter. Bara kompletterar gamla tidningar så alla finns :) Viktigt.
/Jandi

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser