Söker blå kongo

Startat av solspjut, 12 Okt-11 kl 07:11

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

solspjut

Är det någon som kan tänka sej att skicka några helblå potatisar till mej (Blå Kongo?) att ha till utsäde nästa år. De finns inte att få tag i här omkring. Jag kan betala med ngn annan sort, tex en fin potatis från Ecuador som är resistent mot bladmögel.

freitag

Har du kollat på någon större mataffär i ditt närområde? Jag har sökt Blå Congo som sättpotatis i hela Sverige inför årets säsong, men hittade inget. Köpte tillslut en påse matpotatis på Coop av Blå Congo vilket gav mycket bra skörd...

solspjut

Finns inga Blå kongo i mataffärer häromkring...

TillVaraTa

Prata med potatisens vänner. Just Blå Kongo är en så vanlig sort att du borde kunna hitta den på plantskolor och handelsträdgårdar i alla fall, men samlarna har ännu roligare sorter.

FB-länk: https://www.facebook.com/pages/Potatisens-V%C3%A4nner/250288346200

freitag

Hör annars med Nordgen! www.nordgen.org

Där kan man skicka efter ovanliga fröer vanligtvis. Jag tror att de nästa år ska ha sättpotatis också! Eller rättare sagt, jag hoppas. De har haft det förut.

masa

Jag kan fixa blå kongo och även en sort som är röd inuti. Tar gärna en potatis från Equador som är bladmögelresistent.

christelle

Citat från: masa skrivet 25 Okt-11 kl 22:14
Jag kan fixa blå kongo och även en sort som är röd inuti. Tar gärna en potatis från Equador som är bladmögelresistent.
Kan man få beställa till vårvintern? Typ feb/mars både Blå Kongo och den röda vad den nu heter?
Fina vitlökar du skickade - dom är nerbäddade i pallkragar med lövtäcke på  :D
The woods are lovely, dark and deep.
But I have promises to keep,
and miles to go before I sleep.   R. F.

Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

521 Gäster, 0 användare