Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Är slakteriet i Håkantorp igång?  (läst 4097 gånger)

texelmatte

Är slakteriet i Håkantorp igång?
« skrivet: 04 okt-11 kl 20:48 »
Läste i lokaltidningen att fågelslakteriet i Håkantorp gått i konkurs. Lammslakteriet finns ju på samma ställe, men jag vet inte om det är samma företag. I somras skrevs det att fågelslakten var under rekonstruktion men att lammslakten gick som vanligt. Är det någon som vet om lammslakten påverkas av fågelslaktens konkurs? Det stod inget om det i tidningen, och jag tänkte kolla deras hemsida men den ligger nere både igår och idag.  ??? Det går ju förståss att ringa och fråga, men inte så här dax på dagen.... Vore mycket tråkigt om det vore problem där, för jag tycker att det fungerat mycket bra ända sedan starten.

neppelina

• Det blir inte roligare än man gör sig =)
    • Västergötland
SV: Är slakteriet i Håkantorp igång?
« Svar #1 skrivet: 05 okt-11 kl 12:34 »
Var hittar du nr till dem? E det samma som till fågelslakteriet?
Bor på landet med man, 3 barn, finulls får, belgiska jättar, franska vädurar, rexar & vita lant kaniner, höns & myskankor, 5 katter & 2 hundar......fullt upp mao =)

Birgit

« Svar #2 skrivet: 07 okt-11 kl 10:41 »
Det är samma nr. och företag. Slaktade baggar där för några veckor sedan och de har ju gemensam hemsida.
Vad jag förstått nu, så knyter de upp ett fåtal nära Krav godkända kycklingproducenter. Ring och fråga Helge Häggman om du vill ha besked.

Lorita

• Bohuslän
    • Stall Gullöhagen
fyra hästar, fem Klövsjöfår i genbank nr 1458 och tre mysiga katter
Länk till mina lamm 2012
http://www.alternativ.nu/index.php?action=media;sa=album;in=389

neppelina

• Västergötland
« Svar #4 skrivet: 17 okt-11 kl 16:26 »
Har då fått bekräftat idag att Håkanstorp är i konkurs & tar inte emot fler lamm än de har på sin lista.
Så den som tänkt använda dem får tänka om......
Bor på landet med man, 3 barn, finulls får, belgiska jättar, franska vädurar, rexar & vita lant kaniner, höns & myskankor, 5 katter & 2 hundar......fullt upp mao =)

Jordbron

• Västergötland
    • Jordbron
« Svar #5 skrivet: 17 okt-11 kl 16:35 »
Ett alternativ kanske kan vara Högens fårgård mellan Trollhättan och Uddevalla
Högen fårgård. Eva & Leif Johansson 076 - 12 88 319 070 - 59 56 381
Småskaliga "farmare" med klövsjöfår, finullsfår, gotlands- och mellerudskaniner, orangekaniner, havanafrassar, öländska dvärghöns, samt en border collie & ett gäng katter. Snart kanske även med bin.
http://www.jordbron.se

neppelina

• Västergötland
« Svar #6 skrivet: 17 okt-11 kl 16:46 »
Ja helt klart, fast när jag prata med dem 5/10 så va de redan inne i slutet på november & nu har de ju gått några dagar till kan jag tänka.

Blev så dumt i år när jag bara har 5-6 st som ska skickas  :( Men det är för att alla tackor är inköpta i år. Nästa år hoppas jag på å ha kontrakt med scan  ;D

Birgit

« Svar #7 skrivet: 18 okt-11 kl 08:03 »
Konkurs behöver inte betyda nedläggning. Antar att det är fågelslakten som dragit med resten? Kanske en separat verksamhet? Det finns absolut plats för lammslakt, framförallt småskalig sådan.

Jordbron

• Västergötland
    • Jordbron
« Svar #8 skrivet: 18 okt-11 kl 08:27 »
Skickade ett får och ett lamm till håkantorp i vintras (samtrasport med en granne). och jag är väl så där nöjd med styckningen. Hade nog lyckats lika bra själv trots min ringa erfarenhet... Nåväl lammfärs är ju gott det med.
Småskaliga "farmare" med klövsjöfår, finullsfår, gotlands- och mellerudskaniner, orangekaniner, havanafrassar, öländska dvärghöns, samt en border collie & ett gäng katter. Snart kanske även med bin.
http://www.jordbron.se

neppelina

• Västergötland
« Svar #9 skrivet: 18 okt-11 kl 08:50 »
Konkurs behöver inte betyda nedläggning. Antar att det är fågelslakten som dragit med resten? Kanske en separat verksamhet? Det finns absolut plats för lammslakt, framförallt småskalig sådan.

Hoppas de klarar sig, men det var deras egna ord i telefon igår. Att de bokat upp flera & eftersom de inte vet hur det kommer att gå än, så bokar de inga fler då risken är att de går i konkurs & kunden blir lidande. Ändå positivt att de är ärliga!

Lorita

• Bohuslän
    • Stall Gullöhagen
« Svar #10 skrivet: 18 okt-11 kl 17:10 »
Hoppas de klarar sig, men det var deras egna ord i telefon igår. Att de bokat upp flera & eftersom de inte vet hur det kommer att gå än, så bokar de inga fler då risken är att de går i konkurs & kunden blir lidande. Ändå positivt att de är ärliga!

det där lät så bra så får dom igång verksamheten kan jag tänka mig skicka mina djur ditt och betala extra så det täcker ärlighet en också  ;D
fyra hästar, fem Klövsjöfår i genbank nr 1458 och tre mysiga katter
Länk till mina lamm 2012
http://www.alternativ.nu/index.php?action=media;sa=album;in=389

Dela detta:

* Inloggade just nu

1613 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har läst tidningen hos en vän tidigare, men nu har jag äntligen kommit mig för att prenumerera själv. Ser fram mot mitt första nummer.
/Marie-Louise

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser