Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Är min kaninhona skendräktig??  (läst 1637 gånger)

porlas

  • Inlägg: 8
    • Bohuslän
Är min kaninhona skendräktig??
« skrivet: 04 okt-11 kl 14:06 »
Har en fråga.
Lämnade min rexhona för parning den  21 sep och hämtade henne igen en vecka efter. Igår började hon att boa, fyllde hela sitt hus med all hö hon kunde komma åt, samma sak i dag. Hon är förstagångs mamma. Är detta normal, eller betyder det bara att hon är skendräktig. Hon har INTE ryckt pälsen på magen, utan enbart byggt bo med hö och halm som hon har. Behöver jag vara orolig att det inte är en lyckad parning och bör jag låta henne gå tillbaka till hanen några dagar till. ???
Så vitt jag vet är de ingen som sett att hon blev parad, men gick som sagt dygnet runt i en vecka med hanen. Honan är snart 8 mån.

Hoppas på svar snarast.
Tack på förhand  :)

Gille

  • Inlägg: 1973
    • -
SV: Är min kaninhona skendräktig??
« Svar #1 skrivet: 05 okt-11 kl 06:41 »
Det är vanligt att de bygger barnkammare långt innan, men sällan de drar päls. Så hon låter dräktig.
Kaninuppfödare och pelargontant.

porlas

  • Inlägg: 8
    • Bohuslän
SV: Är min kaninhona skendräktig??
« Svar #2 skrivet: 05 okt-11 kl 10:41 »
Tusen tack för ditt svar. Då kanske det är lyckad parning ändå, så bara att vänta å se.  :)


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

399 gäster, 3 användare (2 dolda)
Gröfre Slissing

* Forum

* Om tidningen Åter



Kan verkligen rekommendera denna utmärkta matnyttiga publikation! Blir förvånad varje gång den dimper ner hur bra och detaljerade artiklarna är. Dessutom mycket inspirerande. :)
/Anders Ö

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser