Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Delegera praragraf 28  (läst 1785 gånger)

Fordson

Delegera praragraf 28
« skrivet: 27 sep-11 kl 08:45 »
Enligt länsstyrelsens rovdjurspårare/besiktningsman kan man delegera ut paragraf 28 till exempelvis jaktlag eller grannar. Detta var dock tvunget att vara skriftligt. Jag tänkte göra det. Hur ska jag formulera ett sånt skriftligt? Förslag mottages med iver.

regnpipan

• Gäst
SV: Delegera praragraf 28
« Svar #1 skrivet: 27 sep-11 kl 20:20 »
Klart intressant tankegång! Jag skulle nog ta och vända mig till någon av Jägareförbundets jurister med den frågan så det blir en vattentät formulering och ingen riskerar att komma i kläm efteråt.

Här hittar du ett par användbara adresser: http://www.jagareforbundet.se/Jagareforbundet/Nationellakansliet/

Om du kontaktar dem så berätta gärna vad de svarade....

blizzard

« Svar #2 skrivet: 27 sep-11 kl 20:39 »
Ja du...skrev ett förslag åt dig här för ett litet tag sedan.Tyvärr hade jag gått ifrån datorn för länge,hade blivit utloggad och hela skiten försvann >:D
Orkar inte göra om det.
Det behöver nog inte vara så märkvärdigt,flödigt med era personuppgifter, era fastigheter/plats ,tidsrymd.
Poängtera också att det rör sig om överlåtelse av skyddsjakt under Jaktförordningen paragraf 28 i sin helhet.
Är mottagaren av din upplåtelse även väl förtrogen med din verksamhet och den typ av djur du har?
Skriv detta också isåfall,det är inte fel.Närmast att likna med en skötare kanske?

Underskrifter av bägge parter, naturligtvis...
Att låta två myndiga pesoner bevittna ger även det en viss tyngd till ett skrivet avtal , deras intygande visar att det är rätt och riktigt genomfört vid den tidpunkt som dokumentet är daterat.

Mer avancerat tror jag inte att det behöver vara,efter upprättandet så kan du ju låta Länsstyrelsen titta på det och se om det behöver kompletteras.
Gör detta då skriftligen och var noga med att spara korspondansen för ev senare behov.
Nöjd dig inte med muntliga besked ,utan se till att få det skriftligt.

regnpipan

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 27 sep-11 kl 21:29 »
Mer avancerat tror jag inte att det behöver vara,efter upprättandet så kan du ju låta Länsstyrelsen titta på det och se om det behöver kompletteras.
Gör detta då skriftligen och var noga med att spara korspondansen för ev senare behov.
Nöjd dig inte med muntliga besked ,utan se till att få det skriftligt.

Tar du det muntligt så anteckna vad som sades, tid och framför allt, vem du talade med.

blizzard

« Svar #4 skrivet: 27 sep-11 kl 21:45 »
Tar du det muntligt så anteckna vad som sades, tid och framför allt, vem du talade med.

Tyvärr så räcker inte det vid en eventuell prövning.Det är bara skriftligt som gäller.Inte heller bandupptagningar är att jämnföra
med skriftlig dokumentation.

Detta är särskilt viktigt i kontakter med myndigheter,har du inget skriftligt beslut har du heller ingen möjlighet att överklaga.

Dela detta:

* Inloggade just nu

451 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Precis som flera andra skriver så är det här en tidning som aldrig tycks bli inaktuell. Det senaste numret är precis lika intressant som det som kom för flera år sen. Att varje nummer har ett sorts register på baksidan som ger en snabb överblick av vad tidigare nummer sedan många år tillbaka har handlat om, gör det lätt att hitta precis vad man vill läsa om just nu.

Har man läs-svårigheter kan man dock ha lite invändning mot det lilla typsnittet och den täta texten, speciellt annonserna och baksidorna med extra liten text mot en flerfärgad bakgrundsbild.
/Jennifer

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser