Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hur få japanska vaktlar "o-tama"?  (läst 2742 gånger)

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
Hur få japanska vaktlar "o-tama"?
« skrivet: 26 sep-11 kl 22:03 »
Mina vaktlar är fööör tama enligt mig, igår gjorde deras tamhet att jag fick avliva en av dem :(
När jag stängde deras dörr så gick han längst dörren och helt plöstligt satt han fast med benet under dörren och han bröt det, jag avlivade honom självklart genast.

Hur gör jag så jag ska kunna gå in i voljären utan att jag skadar någon? Finns det något sätt att göra så vaktlarna blir lite mera vaksamma och inte lika tama?!
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Fuglemakeren!

• Norge
SV: Hur få japanska vaktlar "o-tama"?
« Svar #1 skrivet: 26 sep-11 kl 22:13 »
Var glad att dom är tama  :) Du kan fästa en gummikjol längst ner på dörren. Man lär sig också att gå med hasande steg efter att ha trampat på en... *splatt*
www.fuglemakeren.net
sultan, malay, MES, chabo, silke, dvärgsilke

Njura

• fritzonsfjader.webs.com
    • Skåne
    • Fritzons Fjäder
« Svar #2 skrivet: 26 sep-11 kl 22:30 »
bär rött  ;D
Chabo, svart (normal), silvervete (normal, silke), Knölgäss
Kalkonen, bronce, röd bronce och narragansett
Blå påfåglar, Blå Myskankor

Daniel Sörensen

• Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #3 skrivet: 26 sep-11 kl 23:40 »
Var glad att dom är tama  :) Du kan fästa en gummikjol längst ner på dörren. Man lär sig också att gå med hasande steg efter att ha trampat på en... *splatt*
Jo de får gärna vara tama, men inte för tama :P
Men trampat på någon har jag lyckats undankomma :P Gummikjol, hur menar du då? De är ju fortfarande vid dörren fast man sätter en gummigrej där?
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.

tinna.m

• Skåne
« Svar #4 skrivet: 26 sep-11 kl 23:58 »
Jo de får gärna vara tama, men inte för tama :P
Men trampat på någon har jag lyckats undankomma :P Gummikjol, hur menar du då? De är ju fortfarande vid dörren fast man sätter en gummigrej där?
Finns gummilist att fästa i nederkanten på dörren. Den ska va lite för lång så den sopar golvet en aning. Inga fågelben i kläm då.
Mest Blues & Jazz i huvet. Bakmes&Snoa. Åså Country

Daniel Sörensen

• Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #5 skrivet: 27 sep-11 kl 00:18 »
Finns gummilist att fästa i nederkanten på dörren. Den ska va lite för lång så den sopar golvet en aning. Inga fågelben i kläm då.
Det fungerar inte, detta är ett hundgårdsgaller, det står direkt på marken. men får lyfta och dra det utåt... Det är alltså inget mellanrum under dörren...

red

• Bohuslän
« Svar #6 skrivet: 27 sep-11 kl 02:12 »
Sätt fast ett ~30cm högt nät på insidan som tröskel? Som man alltså får kliva över när man ska in.
"It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society."

Dela detta:

* Inloggade just nu

560 gäster, 1 användare
karsan

* Forum

* Om tidningen Åter

-  Nya tidningen "goare" att läsa. Innehållet lika intressant som det varit de 14 år vi haft den. Lycka varje gång den kommer i lådan ! :-D
/Magdalena Gustavsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser