Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Mata med sniglar  (läst 2419 gånger)

Abigail

Mata med sniglar
« skrivet: 26 sep-11 kl 18:45 »
Jag är inte säker på att det är en fråga om höns egentligen men jag lägger den här ändå.
Höns plockar ju i sig insekter och maskar utan att man egentligen funderar på det. Skulle jag kunna ge mina framtida höns vinbergssniglar? Tycker att det känns som djurplågeri bara för att det är större djur än maskar, det blir ju många hackande innan snigeln dör. Det är väl ingen som vet att snigeln lider egentligen, men vad tycker ni, skulle det vara djurplågeri?

karsan

• Södermanland
SV: Mata med sniglar
« Svar #1 skrivet: 26 sep-11 kl 23:18 »
Mina hönor äter inte vinbergssnäckorna, eller stora trädgårdsnäckor heller, men de mindre åker ner i magen hela. Med stor iver (från hönornas sida alltså). Förmodligen äter de också bebisvinbergssnäckor fast jag inte haft koll när de går fritt. 
  Om du har massor av vinbergssnäckor och vill bli av med dem kan jag tro att det går att koka dem och sen ge till hönsen.  - Fast lite slabbigt verkar detta. Dock enklare än att preparera snäckorna till folk efter franskt recept.

Abigail

« Svar #2 skrivet: 26 sep-11 kl 23:45 »
Tänkte främst att det kanske skulle vara bra protein för dem. Skulle aldrig i livet äta själv,urk.

karsan

• Södermanland
« Svar #3 skrivet: 27 sep-11 kl 13:39 »
Säkert jättebra protein.  Och du skulle kunna krossa skalen till lagoma bitar - snäckskal.

karsan

• Södermanland
« Svar #4 skrivet: 27 sep-11 kl 13:40 »
jag har förresten ätit sniglar på restaurang - gott.

Abigail

« Svar #5 skrivet: 27 sep-11 kl 13:55 »
Man skulle ju kunna döda dem snabbt i kokande vatten så slipper jag fundera på om de lider.

Dela detta:

* Inloggade just nu

445 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Så mysig, inspirerande och härlig tidning! Sätter igång en känsla av att allt är möjligt. Vill bli självhushållare nu! I framtiden ska vi ha våran gård och Jag längtar så! Livet kan vara bra underbart och det är värt att kämpa för sin dröm så vi kan leva på riktigt. Inte i samhällets ekorrhjul utan ta tillvara på livet till fullo.
/ Linda

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser