Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  inhängnad till minigrisar  (läst 3242 gånger)

lara-li

• Södermanland
inhängnad till minigrisar
« skrivet: 16 sep-11 kl 00:09 »
Jag har två minigrisar ca 18 veckor. De bor i en bod där jag tillfälligt har byggt en liten inhägnad med träplank. Då jag ska ha nytt hus till dom snart. När jag är hemma får de vara ute på tomten som inte är helt inhägnad. De har aldrig gått ifrån tomten, när jag väl är hemma oavsett om jag är inne eller ute. När jag inte är hemma har de fått vara inne i sin inhägnad, men lyckas rymma på bara sekunder. Då går de på egna äventyr till grannarna.

Jag har tänkt att ha grisarna fritt ute när jag är hemma men att de ska gå i inhägnaden när jag inte är. Jag har även en 1,5 åring och vill inte ha elstängsel då. Finns det något annat staket eller liknande? Eller är el de enda som går?

galdur

• -
SV: inhängnad till minigrisar
« Svar #1 skrivet: 19 sep-11 kl 06:36 »
Jag har löst inhägnaden till mina grisar med hönsnät och på stolparna innanför har jag en eltråd på ca 10 cm höjd!
Grisarna går inte ut och barnen kommer inte åt eltråden!
Det blir inte så poppis hos grannarna när "jordfräsarna" hjälper till i deras trädgård! ;D
Highland Cattle, 3 islandshästar, 1 shettis, 2 minigrisar och 2 skogiskatter!

Dela detta:

* Inloggade just nu

521 gäster, 3 användare (1 dolda)
peterm, Conorcccc

* Forum

* Om tidningen Åter

-  Nya tidningen "goare" att läsa. Innehållet lika intressant som det varit de 14 år vi haft den. Lycka varje gång den kommer i lådan ! :-D
/Magdalena Gustavsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser