Hej!
Kænns som jag postar i alla trådar hær nu, men jag har så många frågor

Jag flyttar ut på en gård utanfør oslo nu efter helgen och tar øver ansvaret. På gården finns 5 hæstar 2 lamor, 2 får, 6 getter, 2 kaniner, 6 høns och 4 gæss + katterna.
Diskussionen på gården går runt om dom måste hyra in en container før att bli av med allt bajs, hitills har dom slængt det ner før en slænt som går in i en skogsdunge.
Det finns ingen kompost på gården...
Djuren står på halm eller spån.
Har læst igenom massa kompost trådar hær men finner ingen som handlar om større djurhåll, kan det bli førmycket bajs i komposten? Kan det brinna før snabbt
Jag ska anlægga potet och grønsaksland nu i høst och tænker då att jag græver ner massa bajs i jorden och låter det ligga till våren, men ær det dumt før vissa planter?
Tænker mig att jag bygger en kompost med 3 væggar och en skiljevægg i mitten så den blir 2 delat och øppen uppåt och framåt. En aktiv sida och en som ligger och myser, bør man bygga stængda komposter om man kommer bruka dom under vintern? Lr kan jag tæcka øver det som bara ligger och myser med jord/halm och ha den andra som jag anvænder øppen?
Ær så glad att detta forumet finns och att alla ni ær aktiva och vill dela med er av all kunskap ni sitter på

Its amazing!!