Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vill ha pyttesmå glasburkar med gummipackning  (läst 3064 gånger)

dArgent

• Uppland
Vill ha pyttesmå glasburkar med gummipackning
« skrivet: 13 sep-11 kl 12:01 »
Hej alla (ny här)!

Jag vet inte riktigt hur det går till här (har hört att många "byter grejor" med varandra) så jag undrar om någon har gammaldags konserveringsburkar i glas, med glaslock och gummiring till packning, och som sitter ihop med hjälp av ett tråd-gångjärn typ dessa:
http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/11699834/498/normal/d2060c22ca788/14s46-apple-705.jpg (aftonbladets bild).
De jag har är återanvända burkar som jag köpt sardeller i olja i, och de är små, 8-9 cm höga och 7-8 cm breda. Jag förvarar kryddor i dessa, och det är lite jobbigt att äta så mycket sardeller att man får en burk för varje krydda ;-)

Kabo

SV: Vill ha pyttesmå glasburkar med gummipackning
« Svar #1 skrivet: 26 sep-11 kl 22:25 »
kanske det här kan vara nåt för dig:
http://www.hus-modern.se/rak-burk-med-snapplock-10-st-p-248-c-145.aspx

Nyfiken: var får man tag på sardeller i såna burkar?
Eftersom jag både gillar sardeller och burkar vore det trevligt att kombinera ibland.
« Senast ändrad: 26 sep-11 kl 22:39 av Kabo »

Wonderingsanna

• "Think and wonder, wonder and think." /dr Seuss
    • Halland
    • Wonderings
« Svar #2 skrivet: 06 okt-11 kl 00:26 »
Åhlens har såna små burkar fast ganska dyrt om man vill ha många.

Å jag tror, är inte säker att Lagerhaus och Granit har med.

Wonderingsanna

• "Think and wonder, wonder and think." /dr Seuss
    • Halland
    • Wonderings
« Svar #3 skrivet: 12 okt-11 kl 21:42 »
Tänkte bara berätta att jag såg på Lagerhaus idag, med orange packning (om det spelar roll).

Dela detta:

* Inloggade just nu

704 gäster, 2 användare (1 dolda)
torbjorn

* Forum

* Om tidningen Åter

- Så mysig, inspirerande och härlig tidning! Sätter igång en känsla av att allt är möjligt. Vill bli självhushållare nu! I framtiden ska vi ha våran gård och Jag längtar så! Livet kan vara bra underbart och det är värt att kämpa för sin dröm så vi kan leva på riktigt. Inte i samhällets ekorrhjul utan ta tillvara på livet till fullo.
/ Linda

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser