Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ny frökedja, byta fröer  (läst 170201 gånger)

4-ever

  • Inlägg: 752
    • Skåne
SV: Ny frökedja, byta fröer
« Svar #840 skrivet: 10 jan-14 kl 20:45 »
Kollar om jag kan få tag på henne, har henne på fb, men där har också varit tyst länge.
Tror att hon har haft en del strul med datorerna på sistone också.
Nytorp2089 hittar ni oss på fb. Göingegetter, Linderödsgrisar, fjällnära kossor, myskankor, skånegäss, höns, gotlandskaniner. Försöker bevara det "gamla" för att överleva ;)

Lilla Zoo

  • Inlägg: 605
    • Västergötland
SV: Ny frökedja, byta fröer
« Svar #841 skrivet: 11 jan-14 kl 08:50 »
Jättebra att nån tog tag i det hela :)
Och hoppas att chrisinaki
har möjlighet att dra igång igen. Hon har väl alla fröpaketen
En konstnärssjäl som bor i husvagn, är odlare och hönsgalen...
Allt kan ha ett annat användningsområde,det är fantasin som styr....

4-ever

  • Inlägg: 752
    • Skåne
SV: Ny frökedja, byta fröer
« Svar #842 skrivet: 11 jan-14 kl 12:23 »
Hon är på semester och hemma igen om ett par dagar.
Då hör hon av sig här!
Nytorp2089 hittar ni oss på fb. Göingegetter, Linderödsgrisar, fjällnära kossor, myskankor, skånegäss, höns, gotlandskaniner. Försöker bevara det "gamla" för att överleva ;)

Peppiga Pia

  • Inlägg: 180
    • Skåne
SV: Ny frökedja, byta fröer
« Svar #843 skrivet: 11 jan-14 kl 13:36 »
Jag har också pm:at christinaki, så lägger in mig i listan här också :) Vad kul om det kommer igång snart!

javill
vicky-g
Svalan
KAJ
Liliac
MissT
Travelerhorses
Violina
Lilla Zoo
anemone
mimsan
4-ever
Lottarosa
grisslan
Jonas från Backfors
tuulis
Peppiga Pia

javill

  • Inlägg: 11426
    • Blekinge
    • Glirnashopen
SV: Ny frökedja, byta fröer
« Svar #844 skrivet: 11 jan-14 kl 14:53 »
Hon är på semester och hemma igen om ett par dagar.
Då hör hon av sig här!

Ja vad bra!  :D   Då är vi snart igång.
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

Lilla Zoo

  • Inlägg: 605
    • Västergötland
SV: Ny frökedja, byta fröer
« Svar #845 skrivet: 12 jan-14 kl 11:16 »
Jippi va kul :)
En konstnärssjäl som bor i husvagn, är odlare och hönsgalen...
Allt kan ha ett annat användningsområde,det är fantasin som styr....

Christinaki

  • Inlägg: 501
  • Bor på Santorini i Grekland.
    • Övriga världen
SV: Ny frökedja, byta fröer
« Svar #846 skrivet: 13 jan-14 kl 11:04 »
HEMMA!!!!!  ;D

Kul att vara efterlängtad. :) Hehe.... Skönt att ni knåpat ihop listan. Jag delar den på 2 och kör igång direkt. (kan tidigast få iväg fröerna på torsdag).
Sen ska jag berätta ngt jag mått dåligt över sen vi hördes sist allihopa....
Ska göra historien kort. Sen får ni skälla hur mycket ni vill. Kan inte göra ngt nu i efterhand och kunde inte ens med min vildaste fantasi föreställa mig att det som skedde kunde ens ske. Alla frön från alla paket har varit fint ordnade och sorterade och satta i olika påsar i ytterligare påsar och sen allt i en kartong där jag har "frögrejjer". Allt detta på en säker plats i garaget. Där vi även förvarat alla julpynt, plastjulgran, skor som inte anv längre, lite kläder i en annan kartong och böcker. Vi har 2 garage och allt detta var i det "rena" garaget. Så var det dags för jul. Ner med julpynt och julgran...... ALLT(!!!)...och då menar jag ALLT....var musbitet. Granen, pynt, dukar, kulor som var i plast...etc etc. ALLT slängdes. Nästa kartong....ALLT musbitet...helvete vad jag blev förbannad. Slängde Massa. Och då menar jag MASSA. Och sen ser jag frökartongen och jag blev helt hysterisk. Jag fattar inte HUR den kommit in i alla påsar och i kartongen. Bli inte panikslagna nu....Fröer finns(!)....Men pumpafröer, gurkfröer och liknande....E uppätet. Satt och rensade och fixade och tog hand om allt med tårar i ögonen och vågade inte höra av mig här. (har tagit foton om ni vill se)..... Mycke e dock oskadat men jag e så förbannat besviken Så om ngn annan vill ta över efter att denna runda e klar så e jag helt ok med det. Allt var så himla fint organiserat och att ni alla litat på mig och så blev det såhär. Käns inte rätt att jag ska sitta på fröna sen. Tänk om det händer igen?? (Nu ligger alla fröer i min garderob).


Har lagt ihop ALLA fröerna nu. Finns inget rosa/grönt/blått etc.... Finns nu en stor påse istl. Mycket är förlorat för alltid men jag e säker på att efter en runda så kommer paketet vara smockfullt igen.

Ska se nu att jag inte saknar ngn adress annars så skickar jag allt på torsdag!!!

Sol på er alla. Och förlåt.

javill

  • Inlägg: 11426
    • Blekinge
    • Glirnashopen
SV: Ny frökedja, byta fröer
« Svar #847 skrivet: 13 jan-14 kl 11:36 »
Äh, ingen fara Christinaki. Det är sån't som händer. Har råkat ut för samma sak med egna fröer för några år sedan.
Jag saknade squashfröer ifjol eftersom jag missat att köpa men, i år har jag så det kan jag fylla på med!  :)

Roligt att se dig igen förresten.
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

4-ever

  • Inlägg: 752
    • Skåne
SV: Ny frökedja, byta fröer
« Svar #848 skrivet: 13 jan-14 kl 15:46 »
Såvidare du inte dresserat gnagaren att äta på allt i garaget så kan jag inte se att det skulle vara ditt fel  :o
Du gör ett kanonjobb!
Nytorp2089 hittar ni oss på fb. Göingegetter, Linderödsgrisar, fjällnära kossor, myskankor, skånegäss, höns, gotlandskaniner. Försöker bevara det "gamla" för att överleva ;)

Svalan

  • Inlägg: 12
    • Halland
SV: Ny frökedja, byta fröer
« Svar #849 skrivet: 13 jan-14 kl 16:11 »
Ursäkta om jag missat något, men ska jag skicka min adress till Christinaki?:) Det låter jätteroligt det här!

Christinaki

  • Inlägg: 501
  • Bor på Santorini i Grekland.
    • Övriga världen
SV: Ny frökedja, byta fröer
« Svar #850 skrivet: 13 jan-14 kl 16:20 »
Alla nya fröälskare är välkomna. Och nej... Jag har ej dresserat musjäveln. hahaha.... Hunden fick dessutom tag i den när vi rensade. (om det inte fanns fler förståss)....

Lilla Zoo

  • Inlägg: 605
    • Västergötland
SV: Ny frökedja, byta fröer
« Svar #851 skrivet: 13 jan-14 kl 17:13 »
Haha tur att du har en bra hund. Åh ditt fel är det defenitivt inte
En konstnärssjäl som bor i husvagn, är odlare och hönsgalen...
Allt kan ha ett annat användningsområde,det är fantasin som styr....

grisslan

  • Inlägg: 336
    • Skåne
SV: Ny frökedja, byta fröer
« Svar #852 skrivet: 13 jan-14 kl 22:33 »
Tråkigt det som hänt, men inte värre än att vi stoppar ner fler fröer igen.... För det finns det gott om!!! :)
Har du blandat i tomat, paprika & chilli i samma påse eller det är delat fortfarande?

Om du absolut inte vill fortsätta att vara ensam ansvarig för fröpåsarna så kan jag erbjuda min hjälp.
Varför inte dela på det, så går vi inte med alla ägg i samma korg. Hade varit ok för min del.
Kom du levandes i hamn var det inget hårt vädeer.

Christinaki

  • Inlägg: 501
  • Bor på Santorini i Grekland.
    • Övriga världen
SV: Ny frökedja, byta fröer
« Svar #853 skrivet: 13 jan-14 kl 23:29 »
Gärna grisslan!!!!! Delat ansvar låter bra! Jag hade allt uppdelat och fint sorterat. Tyvärr så e allt ihopsatt nu.

fastfrusen

  • Inlägg: 1200
    • -
SV: Ny frökedja, byta fröer
« Svar #854 skrivet: 14 jan-14 kl 00:32 »
här har det varit action, om det inte är försent vill jag gärna vara med igen.
har förflyttat mig till norge nu, så än en gång är det nog bra om jag är sist på listan (före christinaki) för portots skull
"If you freeze in the arctic, its because you are a lazy bastard!" ;-)

4-ever

  • Inlägg: 752
    • Skåne
SV: Ny frökedja, byta fröer
« Svar #855 skrivet: 14 jan-14 kl 09:06 »
Blir det två olika "kedjor" så kan ju den ena skickas till dig Christinaki och den andra till Grisslan i slutet?!
Nytorp2089 hittar ni oss på fb. Göingegetter, Linderödsgrisar, fjällnära kossor, myskankor, skånegäss, höns, gotlandskaniner. Försöker bevara det "gamla" för att överleva ;)

 

javill

  • Inlägg: 11426
    • Blekinge
    • Glirnashopen
SV: Ny frökedja, byta fröer
« Svar #856 skrivet: 14 jan-14 kl 11:19 »
Blir det två olika "kedjor" så kan ju den ena skickas till dig Christinaki och den andra till Grisslan i slutet?!

Två listor kan nog vara bra. Vi är ju 18 st enligt ovan nu. Annars tar det ju evigheter innan man får något paket.  ;)   När ett paket gått igenom alla på ena listan kan det ju gå vidare till andra listan. Så får alla båda paketen en gång. :)
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

4-ever

  • Inlägg: 752
    • Skåne
SV: Ny frökedja, byta fröer
« Svar #857 skrivet: 14 jan-14 kl 13:05 »
Det är ju så vi brukar göra ;)
Men jag tänkte slutdestination och vinterförvaring kan ju gå dels till Grisslan och dels till Christinaki
Vet inte hur många olika det blir i år.
Förra året var det väl 4 olika?!?!?
Nytorp2089 hittar ni oss på fb. Göingegetter, Linderödsgrisar, fjällnära kossor, myskankor, skånegäss, höns, gotlandskaniner. Försöker bevara det "gamla" för att överleva ;)

grisslan

  • Inlägg: 336
    • Skåne
SV: Ny frökedja, byta fröer
« Svar #858 skrivet: 14 jan-14 kl 18:42 »
Två listor kan nog vara bra. Vi är ju 18 st enligt ovan nu. Annars tar det ju evigheter innan man får något paket.  ;)   När ett paket gått igenom alla på ena listan kan det ju gå vidare till andra listan. Så får alla båda paketen en gång. :)

Jag kan gärna tänka mej 5-6 st i varje "påsgrupp", tror det är lagom storlek.

Jag tar gärna en del av slut/vinterförvaring här, som sagt tidigare så behöver vi inte springa med alla ägg i samma korg.
Kom du levandes i hamn var det inget hårt vädeer.

javill

  • Inlägg: 11426
    • Blekinge
    • Glirnashopen
SV: Ny frökedja, byta fröer
« Svar #859 skrivet: 14 jan-14 kl 19:02 »
Jag kan gärna tänka mej 5-6 st i varje "påsgrupp", tror det är lagom storlek.

Ja det låter som en bra storlek. :)
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

454 gäster, 5 användare (2 dolda)
GeorgiaBur, Galten1, ärt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Att jag läst samtliga gamla nummer som fanns att få tag på för utlåning av denna tidning säger väl en hel del om vad jag tycker om den. En del av dem har jag lånat flera gånger. Jag älskar tidningen! Den är idérik, hoppingivande, livsbejakande, inspirerande och informativ och får mig att sjuda av iver och verksamhetslust. Jag kommer att köpa gamla nummer några i taget och nu är det verkligen dags att starta en prenumeration!
/Anneli

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser