Ny frökedja, byta fröer

Startat av Christinaki, 12 Sep-11 kl 14:06

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

vicky-g

Hoppsan snart jag.  :o Får ångest och går och stoppar huvudet i frölådorna... har absolut inte någon ordning på de små raringarna.  :-[

LottaLuvin

Fröerna har landat hos mig, men jag har haft den dåliga tajmingen att ha varit på tvådagarstripp till västergötland. Dyker ner i kuvertet imorgon när jag vaknat, och skickar iväg det direkt jag är klar. Förhoppningsvis innebär det att det kommer iväg med imorgonposten.

vicky-g

Fröna har varit här och vänt. Tyvärr var det inte så mycket av intresse. Hoppas på bättre lycka nästa gång. Det brukar ju vara så att det blir bättre och bättre ju fler varv de går.  ;D

Christinaki

Nä.... Eller först Jippie för att kedjan landat och åkt vidare sen näää för att det inte fanns ngt kul för dig Vicky. Hoppas alla lägger ner så mycke som möjligt. Eftersom jag starta så slängde jag i minst 10 olika påsar, såklart alla inte behöver lägga i så mycke men vi blir lyckliga av alla bidrag.
Jag e personligen ute efter Salvia just nu. Ngn som har fröer liggandes?

Januschka

Whatever you do: If you don't have fun you're doing something wrong!

svartorkidee

men åå att jag såg detta så sent!!  :'( fy bubblan vad orättvist! :P haha
ni drar snart igång en ny hoppas jag??  ;)

Christinaki

Maila din adress så hamnar du på listan!!! En vacker dag så dimper det ner ett paket. :)

Znibban

Fröpaketet är just nu hos mig. Det skickas vidare i kväll!
Jag är nr 7 på listan  ;D

4-ever

Å vad kul :) Då är det ju snart här!!! *s*
Hur har ni gjort med adresser? Ligger där någon lapp i så att jag vet adressen dit jag ska skicka?
Ska genast ta fram mina fröer och se vad jag har att erbjuda 8)
Göingegetter, Linderödsgrisar, fjällnära kossor, myskankor, skånegäss, höns, gotlandskaniner. Försöker bevara det "gamla" för att överleva ;)

Christinaki

Allt finns fint förklarat i paketet. Instruktionsbok! :P

4-ever

Ojoj. DET var avancerat  :P
Då kan jag inte misslyckas då ;D
Göingegetter, Linderödsgrisar, fjällnära kossor, myskankor, skånegäss, höns, gotlandskaniner. Försöker bevara det "gamla" för att överleva ;)

svartorkidee

Är det bara grönsak/frukt fröer som är av intresse eller är alla fröer (även giftiga till örtagården :P ) välkommna??

tinna.m

Det mesta i Sverige(Santorini kan väl odla allt..) odlingsbara är väl av intresse. Valnötter är kanske lite stort, med giftigheter kan va kul. Jag ska stoppa i spikklubba. Den är ju inte nåt nån stoppar i sig i förbifarten.
Mest Blues & Jazz i huvet. Bakmes&Snoa. Åså Country

svartorkidee

ah då hade vi samma tanke då =P får väl hoppas att det inte ligger några spikklubbefrön i när ja får lägga ner mina då =P

tinna.m

Inge fel med fler av samma. Brukar va olika sorter dessutom.
Mest Blues & Jazz i huvet. Bakmes&Snoa. Åså Country

nuts

Oj jag läste just tråden! Finns det kanske plats för en till ??? Vill jättegärna vara med! Lovar ska stoppa i nåt roligt i så fall  :D

Christinaki

Just nu e vi jättemånga på en och samma lista men maila mig din adress så fixar vi in dej yill omgång 2!!!

Tindrah

Nu har paketet skickats från mig.  ;D

4-ever

Ååååå *hoppar om kring*
Då är det på väg till mig!!!  :P :D
Tur att jag sorterade mina fröer häromdagen för att vara beredd  ;D

4-ever

Nu har paketet varit hos mig  :D :D
Skickade det innan idag!
Längtar ju som en tok till våren nu!!!
Jag la i ett litet kuvert med ett frimärke för utrikespost, som bidrag  8)

Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

439 Gäster, 3 användare
ärt, Tur-Johan, Petter B