Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kan man rotslå björnbärsbuskar till nästa år?  (läst 2211 gånger)

Lars Pers Maria

• -
Kan man rotslå björnbärsbuskar till nästa år?
« skrivet: 10 sep-11 kl 15:24 »
Vi har fått två plantor med björnbär men kommer inte riktigt på var vi ska ha dem. Ett ställe jag tänker på är inte riktigt färdigt ännu, det ska byggas lite och då kanske det blir för sent att plantera. När är det för sent?
Vi har en fantastisk hallonhäck, ska jag kanske klämma ner dem där? Fast då blir det inte vid vägg.
Hur stora blir de förresten? Vet inte vad det är för sort.
Eller ska jag rotslå dem någonstans, eller i jättekrukor intill en vägg utan snöras, eller? Förslag tas tacksamt emot.
Nybyggarkvinna från förförra seklet. Pånyttfödd bondesjäl som vill hålla släktgården vid liv och inte glömma gamla kunskaper. Man o tre stora barn.
Getgård med ostproduktion, ett par hästar, höns, ankor, råttfångare, highländare, anställd islandshund och en tax som lagårdskatt.

tinna.m

• Skåne
SV: Kan man rotslå björnbärsbuskar till nästa år?
« Svar #1 skrivet: 10 sep-11 kl 15:46 »
Krukor eller ica-kassar i skugga. Hål i botten. Sätter du dem i krukor kan du flytta runt dem nästa år tills du är färdigtänkt.
Mest Blues & Jazz i huvet. Bakmes&Snoa. Åså Country

Lars Pers Maria

• -
SV: Kan man rotslå björnbärsbuskar till nästa år?
« Svar #2 skrivet: 19 sep-11 kl 23:45 »
Tack för svaret. Så får det bli, tillfälligt boende i kruka el liknande och sen permanent nedgrävning nästa år.
Nybyggarkvinna från förförra seklet. Pånyttfödd bondesjäl som vill hålla släktgården vid liv och inte glömma gamla kunskaper. Man o tre stora barn.
Getgård med ostproduktion, ett par hästar, höns, ankor, råttfångare, highländare, anställd islandshund och en tax som lagårdskatt.

Dela detta:

* Inloggade just nu

540 gäster, 3 användare (1 dolda)
Galaxie, mulen

* Forum

* Om tidningen Åter

- Snubblade över tidningen på biblioteket häromdagen. Blev kvar till stängning och lånade till slut hem sista årgången. Så intressant läsning!
Både jag och min man har saknat en tidning med "mer djup" och mindre gloss. Kul att lära sig mer om intressanta, nödvändiga ämnen.
Även om tidningen är fin...
/Jeanette

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser