Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Mögel i fodret  (läst 1209 gånger)

ciaston

• Dalarna
    • http://hem.passagen.se/mamovers/
Mögel i fodret
« skrivet: 07 sep-11 kl 14:22 »
Hjälp, har hand om en flock höns 1 vecka, när jag skulle ge dom mat idag så var fodret mögligt, stog i en trälåda som det regnat in i , nu undrar jag, kan man mata dom med det ? Jag har ingen lust att köpa en säck åt dom när jag inte vet om man får betalt för det.( vi har 12 mil tur och retur för att handla foder.)
Vad ska jag göra ???????????????????????????
Jag hade ju aldrig gett mina det......
5 barns mamma på landet, som föder upp mini shettis och har ett gäng dv. kochin i olika färger  + 3 hedemora .
Har en kinesiska nakenhund och en chihuahua.
Hamnar gärna i helvetet för där behöver man bara sitta eldvakt och i himmlen så vet jag att det bara blir en massa tjafs om övertid och dyligt..

Annamax

• Övriga världen
SV: Mögel i fodret
« Svar #1 skrivet: 07 sep-11 kl 14:32 »
Hjälp, har hand om en flock höns 1 vecka, när jag skulle ge dom mat idag så var fodret mögligt, stog i en trälåda som det regnat in i , nu undrar jag, kan man mata dom med det ? Jag har ingen lust att köpa en säck åt dom när jag inte vet om man får betalt för det.( vi har 12 mil tur och retur för att handla foder.)
Vad ska jag göra ???????????????????????????
Jag hade ju aldrig gett mina det......

Om du inte skulle ge det till dina egna höns, så är det nog ingen bra idé att ge det till andras heller...  ;) Jag skulle inte ha gett det till dem, gäller det bara en vecka kanske de kan klara sig på matrester och sånt som går att plocka ute? Koka pasta kanske, det är ju inte så dyrt ;)

Dela detta:

* Inloggade just nu

431 gäster, 1 användare
skogaliten

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bääästa julklappen!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser