Har blivit fårägare sedan en tid till baka! Nu ångrar man att man inte blev det tidigare

. Har dock en fråga.
När jag köpte fåren köpte jag 2 tacklamm och en bagge. Älsta tackan är född i december 2010 och yngsta i Januari 2011. Baggen är född i slutet på Mars. Fåren är av ren köttras.
Kvinnan jag köpte fåren av sa att det inte var några som helst problem att låta baggen gå med tackorna hela tiden vilket vi har gjort. Tar de sig inte så gör de inte sa hon eller så har ni tur att de gör det...Men sen har jag hört någon annan säga att han kanske inte skall betäcka dom nu. Utan att vi skall sära på dom ett tag...för att sedan släppa ihop dom längre fram.
Ja, vad säger ni med erfarenhet? Vill ju inte att något skall gå tokigt. Har läst en del i Fårboken också. Men tycker inte att de ger mig tydligt svar

Sedan har jag en fråga till... mina får var anslutna till Elitlamm när jag köpte dom. Är det något jag bör fortsätta med eller vad tycker ni? Detta är hobbyfår som vi skal ta lite lamm på slakta någon och eventuellt sälja något lamm om allt går bra.