Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hur mycket skulle du vilja betala för en fin gul pumpa på ca 4 kg?  (läst 4231 gånger)

ingegärdsgårn

Hej!
jag ska stå på loppis och sälja pumpor. Hur mycket ska man ta för en fin gul pumpa på ca 4.5 kg?

Jordbron

• Västergötland
    • Jordbron
Hej!
jag ska stå på loppis och sälja pumpor. Hur mycket ska man ta för en fin gul pumpa på ca 4.5 kg?

Jag har absolut inte den blekaste aning om vad pumpa kostar. Borde det inte vara typ vad grönsaker kostar i daglighandeln? Jag skulle inte tveka på att betala 20-30kr/kg men som sagt jag har inget hum och har bara köpt pumpa för att skulptera grymma monster utav fastän jag vet  att det är användbart till mat, bröd etc.
Småskaliga "farmare" med klövsjöfår, finullsfår, gotlands- och mellerudskaniner, orangekaniner, havanafrassar, öländska dvärghöns, samt en border collie & ett gäng katter. Snart kanske även med bin.
http://www.jordbron.se

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
Om det inte är en speciell pumpa, som gör att folk är extra intresserade av att köpa den, så tror jag inte att många skulle betala mer än 75-80 kr.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Dela detta:

* Inloggade just nu

662 gäster, 2 användare
sayerbýr, javill

* Forum

* Om tidningen Åter

- Underbar tidning eftet att jag läst flera nummer hos en väninna är det nu dags för egen prenumeration
/lena S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser