Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hägg?  (läst 3312 gånger)

Vilderness

• Norrbotten
Hägg?
« skrivet: 25 aug-11 kl 22:55 »
Samlar ni in häggbär? vad gör ni med dem? Kan man ge dem till hönsen? Torka till småfåglarna under vintern?

Jag har provat att göra saft i saftmajan, men det blev ändå den "torra" eftersmaken i gommen... vad göra med dem? Det känns som lite slöseri att bara låta dem trilla av och hamna under snön :-[
American Painthorse, American Quarterhorse, Cocker Spaniel, Wyandotte, Bärbuskar, Trädgårdsland och Örtmedicin!

Abigail

SV: Hägg?
« Svar #1 skrivet: 26 aug-11 kl 11:59 »
Jag har gott om häggbär här men de vilda fåglarna får dem.

marymae

• Västerbotten
    • Det jag tänker
« Svar #2 skrivet: 26 aug-11 kl 14:19 »
Likör brukar min bror göra.
elliha.blogspot.com

tomas-kero

• Norrbotten
« Svar #3 skrivet: 28 aug-11 kl 19:58 »
jag har gjort saft på häggbär en gång men jag har hört att knepet för att lyckas med häggbärssaft är att göra den som man gör med slånbär dvs. koka vatten och häll över bären och låt stå till nästa dag och upprepa det två gånger till med ett dygns mellanrum. Slå upp recept på slånbärssaft för noggrannare instruktioner och lycka till!

Vilderness

• Norrbotten
« Svar #4 skrivet: 03 sep-11 kl 08:14 »
tack det ska jag prova, jag gör saft på andra bär på liknande sätt.
American Painthorse, American Quarterhorse, Cocker Spaniel, Wyandotte, Bärbuskar, Trädgårdsland och Örtmedicin!

Dela detta:

* Inloggade just nu

515 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidning jag någonsin har läst!
/Jeya M

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser