Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Färskpotatis på hösten  (läst 2319 gånger)

Gryning

• Mirandas have
Färskpotatis på hösten
« skrivet: 09 sep-06 kl 10:09 »
Den 23 augusti satte jag potatis som inte fick plats i våras & har stått i äggfack i kylen hela sommaren. Nu har den börjat komma upp! Är dt här något ni har testat? Man får väl täcka över för nattfrost så småningom antar jag. Någon som har andra goda råd att ge?

ChristinaR

• Västergötland
    • Elins trädgård
Re:Färskpotatis på hösten
« Svar #1 skrivet: 09 sep-06 kl 10:26 »
Haha, vi har gjort samma sak. ;D Hittade några bortglömda potatisar och satte dem i jorden för ett tag sedan. Blasten har kommit upp fint. men jag har inte kollat hur ev. potatisar ser ut. Får väl slänga fiberduk över dem snart, här börjar bli kallt på nätterna...

Bo

När man skördar tidig potatis
« Svar #2 skrivet: 09 sep-06 kl 18:53 »
kan man, om blasten är frisk, med fördel plantera den igen (med reducerad bladmassa) så fortsätter småknölarna att växa och kan skördas en månad senare.

Dela detta:

* Inloggade just nu

574 gäster, 3 användare (1 dolda)
Lilla i, Staem

* Forum

* Om tidningen Åter

Kan verkligen rekommendera denna utmärkta matnyttiga publikation! Blir förvånad varje gång den dimper ner hur bra och detaljerade artiklarna är. Dessutom mycket inspirerande. :)
/Anders Ö

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser