Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Dricksvatten  (läst 1433 gånger)

Lise_1

• Halland
Dricksvatten
« skrivet: 24 aug-11 kl 20:48 »
Har två grisar för första gången, men är lite undrande över vattnet.
Vi har en bitkoppling fäst i hagen, till den går det ett rör/slang till en 25L dunk
som ligger i högläge.
Men det verkar inte som om de dricker något.
I hagen finns en del "surhål" Får de i sig vatten där eller gör jag något annat fel?

Existens?

• Gäst
SV: Dricksvatten
« Svar #1 skrivet: 28 aug-11 kl 07:38 »
Det lär väl inte bli nåt vidare tryck i bitkopplingen? Så om det kommer för lite vatten så tröttnar dom och dricker i surhålorna istället. Bitkopplingarna är ju byggda för 3-4 kg tryck på vattnet. 
Sen finns det ju två modeller, en med kula på och en med bara en pinne i mitten. Den med bara pinne begrep sig aldrig mina på riktigt. Och i vilket fall ska dom helst ha haft samma typ när dom var små..dom lär sig allting mycket lättare när dom är små, och sen sitter det i. Ungefär som vi.

Ciiilia

• Skåne
SV: Dricksvatten
« Svar #2 skrivet: 16 sep-11 kl 16:45 »
Viktigt att de får i sig ordentligt med vatten, kan du inte koppla en trädgårdsslang till och sätta denna på lågt tryck så ge vatten i en balja istället. Se bara till att fästa baljan i något för annars välter de den omg.
Tänk bara på att de är väldigt uppfinningsrika, bara så att de inte kan bita sönder trädgårdsslangen....

Dela detta:

* Inloggade just nu

635 gäster, 1 användare
Karlsdotter

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser