Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Plantera fruktträd (och bärbuskar), när var och hur?  (läst 2209 gånger)

Fru Jansson

• Gäst
Just som rubriken säger... Tänkte försöka få nån slags ordning på fruktträdgården.. Finns ett par yngre äppelträd, och ett gammalt jätterisigt ett. Tänkte utöka med ett Transparent Blance, då de var så finfina äpplen att koka mos av, och antagligen Cox Orange, då jag fått indikationer på att de finaste äppelna jag fick tag på förra året troligen var av den sorten. Utöver det vill jag ha nåt körsbärsträd och massvis med vinbärsbuskar.

Och, jag funderar alltså, om man nu köper sig några små träd.. När är bästa tiden att plantera ut dem? Vad bör man tänka på vid plantering? Gödsel? Lite fiffiga tips för att ge träden bästa möjliga förutsättningar till ett bra liv på gården! Jag är helt novis på träd.

Jan lindgren

SV: Plantera fruktträd (och bärbuskar), när var och hur?
« Svar #1 skrivet: 23 aug-11 kl 10:49 »
Hej!
Idag säljs träd och buskar krukade så du kan plantera dem när du har tid. Gödsla i vår. Tänk pä att många körsbär är självsterila så finns det inga andra körsbärsträd i omgivningen måste du köpa en självfertil sort.
MVH
Jan

Dela detta:

* Inloggade just nu

486 gäster, 1 användare
mulen

* Forum

* Om tidningen Åter

- Kan bara varmt rekommendera denna tidning!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser