Salvia te är toppen vid halsont , läker infektioner i hals o svalg .Min liullgrabb älskar "förkylnings" te med honung
Mynta + svartvinbärsblad + lite salvia. Men ta en lite mildare mynta, inte pepparmynta som mest smakar tandkräm.
Jag måste få dela med mig av en intressant tedryck jag nyligen hittat på. Jag ville göra en blandning av te och varm choklad. så jag blandade en halv tesked kakao i min mugg med svart te. Mums, va gott det blev! Jag sätter aldrig socker i mitt te, tycker det förstör den rika kryddiga smaken i sommar ska jag försöka göra grönmynta/choklad te och se om det blir gott
Brännässla är fint som te. Det sägs ofta att man måste plocka skott för att det skall vara gott med nässlor. När det kommer till just te tycker jag inte att det spelar någon större roll.Det är speciellt gott som iste.Skulle man inte tycka om nässlete kan man använda det att skölja håret med istället. Använde det mycket förra året och det tog bort mitt mjäll. (Om du bränner dig på en nässla kan du med fördel bara snitta upp den och gnugga insidan av stjälken mot området som bränts. Nässlan bär sitt motgift inuti sig självt, fantastisk växt.)