Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Byledagen 15 Okt 2011 (Bilder från dagen inlagda)  (läst 38612 gånger)

Juppepinne

• Östergötland
SV: Byledagen 15 Okt 2011
« Svar #80 skrivet: 30 sep-11 kl 07:15 »
Ja, det borde finnas några lediga jack både från stallet och från huset men tror vi ej har förlängningssladdar så det räcker om flera ska ha lampor. ;D Så ni får gärna ta med någon sladdis och dra från stallet/huset.

Då ska jag försöka komma ihåg det. :)
27-årig tjej som bor på landet på en liten gård tillsammans med min sambo, vår hund och massa hönor och tuppar.

Jennim

• Västmanland
« Svar #81 skrivet: 30 sep-11 kl 13:40 »
Söker också silversvartfläckiga appenzeller spetshättad.

Uppdaterar mina säljes med vita värphöns och ung dv kochin tupp och att alla blandras kycklingar är hönor. de kommer vara lite över 3 månader då.
Bor på liten gård med make, hundar, katter, kaniner, vaktlar och olika rashöns. Liten uppfödning av new zealand red kaniner. http://www.gillberga.n.nu/

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #82 skrivet: 30 sep-11 kl 14:28 »
Har uppdaterat. =)
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #83 skrivet: 30 sep-11 kl 14:50 »
Om nån vill ha så kan jag ta med myskhane.
Knölgåshane bytes mot hona!
Kattunge av hankön sökes.

Hojta om nån är intresserad , tar bara med mej så stora djur om intresse finns.
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Micki o Molly

• -
« Svar #84 skrivet: 30 sep-11 kl 20:31 »
kattunge av hankön har jag,, jag lovar att sponsra med en säck torrmat om du ger honom ett gosigt bra ställe med råttor å möss.
Fd gardneraholic i perioder med tilltagande ointresse för andra saker på grund av "brukandet ",men NU fast i grävträsket. Gått igenom ett flertal stadier, från plåttriga rabatter, till att försöka odla så underhållsfritt som möjligt. Blandar hejvilt med permacultur, öppen jord. täckodling i rader.

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #85 skrivet: 04 okt-11 kl 20:00 »
Skulle vara bra om ni två (visst var det två (?) kan nog ej ta emot fler än 2 iaf... Ev. 3) som ska ha med småfjunisar med värmelampa kunde komma något tidigare (kanske 11:00 tiden då annat folk brukar ha tendens till att dyka upp redan 11:30 fast det står 12 ::) ;D ) så det inte blir problem med att få era bilar dit man tänkt de skulle stå. Så kan vi fiffla lite med sladdar.
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

jerker_s

• Södermanland
« Svar #86 skrivet: 04 okt-11 kl 20:15 »
Skulle vara bra om ni två (visst var det två (?) kan nog ej ta emot fler än 2 iaf... Ev. 3) som ska ha med småfjunisar med värmelampa kunde komma något tidigare (kanske 11:00 tiden då annat folk brukar ha tendens till att dyka upp redan 11:30 fast det står 12 ::) ;D ) så det inte blir problem med att få era bilar dit man tänkt de skulle stå. Så kan vi fiffla lite med sladdar.

Absolut! Men tror du inte ca 10 dagars kycklingar klarar sig med en isolerad låda (frigolitlåda)?

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #87 skrivet: 04 okt-11 kl 20:22 »
Beror ju lite på vädret. Men varmvattenflaskor, halm och bra isolering runt + en solig dag så borde det ju gå... Annars om man märker att de börjar se frusna ut kanske det går o dela lampa med någon? Att man som ställer kartongerna (om man nu vill det) bredvid varandra så har man lampan i mellan så att båda lådorna/burarna får värme?

jerker_s

• Södermanland
« Svar #88 skrivet: 04 okt-11 kl 21:34 »
ja jag tar dem i isolerad låda, får värma dem om det behövs.. Tar med en flaska med varmvatten i och en termos med varmvatten som jag kan byta med.. det borde funka.. Jag behöver inte krångla till det med bil utan bär ner dem... Tack ändå!

Fredrikslund

• Södermanland
« Svar #89 skrivet: 04 okt-11 kl 23:26 »
Beror ju lite på vädret. Men varmvattenflaskor, halm och bra isolering runt + en solig dag så borde det ju gå... Annars om man märker att de börjar se frusna ut kanske det går o dela lampa med någon? Att man som ställer kartongerna (om man nu vill det) bredvid varandra så har man lampan i mellan så att båda lådorna/burarna får värme?

Haha älskar dina illustrerade bilder du gör till allt ;D Och akta så ni inte gör som mig med en vattenflaska med varmtvatten i, går nämligen att använda som mangel med  ::)

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #90 skrivet: 05 okt-11 kl 00:27 »
Kan man parkera så att man kan ha djuren i bagageluckan?
Jag har smått med mej o värmelampa .

Om nån letar myskdrake så kan jag ta med men då måste ni hojta!

Vad är det för färg o ålder på kattungen??
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #91 skrivet: 05 okt-11 kl 18:56 »
Kan man parkera så att man kan ha djuren i bagageluckan?

Ja, men då måste man köra ned till stallet och det är liksom där problemet kan komma om man inte är i tid. ::) Att lyckas få ned bilen dit om några andra ställt sig och blockerat vägen.  :P ;D

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #92 skrivet: 07 okt-11 kl 19:50 »
Tog mig lite tid nu med att slänga in en karta o adress till där dagen kommer att vara. :P

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #93 skrivet: 08 okt-11 kl 08:51 »
Är en som kommer ta med Italienska gäss som det ser ut. =)
Här är bilder på djuren, finns även annat till salu så om ni ser något av intresse kan ni ju ringa henne och fråga om hon kan ta med det.

http://www.blocket.se/ostergotland/Gass__Parlhons_och_kycklingar_35991039.htm?ca=10&w=3

mul

• Östergötland
« Svar #94 skrivet: 08 okt-11 kl 10:17 »
Nu har jag hittat hit! Det är jag som har gäss med mera. Jag ska botanisera i hönshusena under dagen för att se vad jag ska ha kvar och vad som kan säljas.

Jag har en hög med nykläckta kycklingar som nu är 3 dagar. Jag har även såna som är större, men som behöver värmelampa 3v gamla. Det är gul dv kochin och mörkblå/svart. Det är lite ovisst med färgerna ännu.. :-O Men gul är det helt klart.. :-)

Några Isbar kan finnas och ev några Storbrahma kycklingar, nykläckta.

Gässena är 3st kvar. troligtvis 2hanar och en hona. Italienare, snälla och sociala.

jerker_s

• Södermanland
« Svar #95 skrivet: 08 okt-11 kl 10:47 »
Jag köper gärna några avelsägg av brun Lohman om någon har!

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #96 skrivet: 08 okt-11 kl 11:27 »
Hej Mul .
Det är jag som har bokat dina vita pärlor .
Va kul att du hittat hit du med .

mul

• Östergötland
« Svar #97 skrivet: 08 okt-11 kl 13:44 »
 ;D Nämen hej!! Jag tänkte på dig förut. Pärlorna får jag försöka ta i en låda eller en transportbur, dock är transportburen ingen höjdare eftersom man måste flytta dom.. hmmm.. Det får bli en låda tror jag.. Dom flyger allt för bra för att flyttas :-O

Jag har en arbetsele till grövre arbetshäst, typ NSV eller ardenner med och en massa annat, kan det vara nåt att ta med? Jag har även rn rockard passande Dponny eller liten häst till salu:-)

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #98 skrivet: 08 okt-11 kl 13:57 »
Låda blir nog bäst trots att dom får sitta ett tag .
Är det baksele på arbetsselen ?

mul

• Östergötland
« Svar #99 skrivet: 08 okt-11 kl 16:21 »
Nej, enbart en Tärnsjösele i bra brukskick. Jag har använt den på mina, men den har blivit för liten.

Dela detta:

* Inloggade just nu

794 gäster, 1 användare
fri

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superbra tidning, väldigt intressanta artiklar.
/ Jimmy

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser