Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Byledagen 15 Okt 2011 (Bilder från dagen inlagda)  (läst 38624 gånger)

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
SV: Byledagen 15 Okt 2011
« Svar #60 skrivet: 25 sep-11 kl 15:10 »
Har ni tuppar över efter marknaden som ingen vill ha så kan jag ta emot dom om dom skänkes bort .Här finns det gott om plats och hönor  ;D
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Fredrikslund

• Södermanland
« Svar #61 skrivet: 26 sep-11 kl 13:07 »
Blir nog tyvärr inget för mig (ink jakobsson).  Blivit lite för mycket att göra och så fyller jag år osv. Men jag kommer snart när jag har tid Sandra, måste vi se till!! :D

Micki o Molly

• -
« Svar #62 skrivet: 26 sep-11 kl 17:51 »

liten som växer fort, kläckt för maskin,, men vad  ???
Söt är den, följer med till byle,,,,,,,,
Fd gardneraholic i perioder med tilltagande ointresse för andra saker på grund av "brukandet ",men NU fast i grävträsket. Gått igenom ett flertal stadier, från plåttriga rabatter, till att försöka odla så underhållsfritt som möjligt. Blandar hejvilt med permacultur, öppen jord. täckodling i rader.

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #63 skrivet: 28 sep-11 kl 09:09 »
Ser ut som en liten Silke ju!? :D Iaf. en silkeskorsning om ni ej kläckt ägg av rena silke. Skägg ser den ut och få med!
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Micki o Molly

• -
« Svar #64 skrivet: 28 sep-11 kl 11:06 »
Vågad  ;D

347 gram idag, huvva vilket monster  :o
Fd gardneraholic i perioder med tilltagande ointresse för andra saker på grund av "brukandet ",men NU fast i grävträsket. Gått igenom ett flertal stadier, från plåttriga rabatter, till att försöka odla så underhållsfritt som möjligt. Blandar hejvilt med permacultur, öppen jord. täckodling i rader.

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #65 skrivet: 28 sep-11 kl 16:05 »
Jovisst ser det ut att vara en liten silkestuss. ;D Håller ni inte koll på vad för ägg ni får hem? ::) ;D ;D Ni kanske har bilder på något mer som planeras tas med. ;) Alltid kul med bilder. ;D
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

jasmine83

• Uppland
« Svar #66 skrivet: 28 sep-11 kl 16:50 »
Jag kan tyvärr inte komma  :(
Hos oss bor förotom 21 hönor med sina två tuppar, 15 myskankor, två hundar, fyra katter och två åsnor...

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #67 skrivet: 28 sep-11 kl 16:56 »
Arsch då. :( Och nu såg jag att Susan inte heller kommer. :P Måste gå och fixa någon gång, var så länge sedan nu ju! :P *flytta upp igen, Eva o de kan följa med* ;) o:)

Jakobsson

« Svar #68 skrivet: 28 sep-11 kl 17:02 »
Arsch då. :( Och nu såg jag att Susan inte heller kommer. :P Måste gå och fixa någon gång, var så länge sedan nu ju! :P *flytta upp igen, Eva o de kan följa med* ;) o:)

Nähä du... Se du till att packa ner hönsen & gubben & flytta ner i stället.  :P
Det är ju för övrigt här nere alla höns finns nästan  ;) o:)

Hade väldigt gärna kommit till Byle... Men det blev lite mkt på en gång nu i okt tyvärr. Men tills nästa
Byle har antingen jag eller Fredrikslund körkort, så då racear vi upp fortare än kvisckt. Så det så!

//
Jakobssons fru

freeky

• Gäst
« Svar #69 skrivet: 28 sep-11 kl 18:06 »
Nån som ska ta med en Hedemoratupp?Är på jakt efter en,gärna grå eller nåt åt det hållet.

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #70 skrivet: 28 sep-11 kl 18:17 »
Freeky - Jag har skickat ett litet pmilipm. ;D

Elin_S

• Djur och natur är livet!
    • Södermanland
« Svar #71 skrivet: 28 sep-11 kl 19:45 »
Jag kommer! Är nyreggad här på forumet men har "smygläst" länge, byggt hönshus samt gård och laddat inför Byledagen! Hoppas på att jag kan hitta min kommande lilla flock där  :)

Det jag söker är 1 tupp och 3-6 hönor (helst ungdjur eller vuxna) av olika raser, helst vill jag ju köpa från samma ställe men jag inser att det kan bli svårt, så även om ni bara har en enda liten höna över så snälla, ta med den!

Önskelista:

Tupp: Isbar (helst blå!)

Hönor: Isbar, Maran, RIR, Wyandotte m.m.   :D

här finns en länk till min tråd där jag skrivit mer om vad jag söker: http://www.alternativ.nu/index.php?topic=120347.0

Eva R - kan man tinga en eller ett par maranhönor redan nu?

Särbo som tillbringar så mycket tid jag kan hos min underbara pojkvän på landet utanför Julita (bor tyvärr annars i lägenhet i Norrköping). Har två egna hundar+en bonushund, stort hästintresse, en pälsboll till katt och nu också en flock höns!

Eva R

• Bättre göra fel, än ingenting alls!
    • Södermanland
« Svar #72 skrivet: 28 sep-11 kl 20:06 »
Eva R - kan man tinga en eller ett par maranhönor redan nu?
Jag tar inte emot några tingningar på maran ännu, för jag vet inte hur många jag ska behålla själv.
Jag ska försöka hinna sortera nästa vecka Men det kommer att bli några hönor jag tar med i alla fall.

Jag har en förfrågan på just maraner sedan tidigare, men det bör kunna bli till er båda.
//Eva R

Hästar; araber och amerikanska minatyrer, katter; savannah, bengal, chausie, oriental, fjäderfä; araucana, maran, broncekalkonern och mignonänder samt kungspyton, majsormar, råttor, möss.

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #73 skrivet: 29 sep-11 kl 06:58 »
Är en som tänkt försöka komma och som i sådana fall söker värphöns av "normal" storlek.

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #74 skrivet: 29 sep-11 kl 12:30 »
Är en som tänkt försöka komma och som i sådana fall söker värphöns av "normal" storlek.
Jag har !
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Jennim

• Västmanland
« Svar #75 skrivet: 29 sep-11 kl 13:53 »
Jag har också men bara några
Bor på liten gård med make, hundar, katter, kaniner, vaktlar och olika rashöns. Liten uppfödning av new zealand red kaniner. http://www.gillberga.n.nu/

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #76 skrivet: 29 sep-11 kl 20:13 »
Ta med det i kluckisväg ni har. ;D När annonserna är på plats i tidningen så brukar det ofast ringa folk som frågar  lite försiktigt... "... Kan man köpa hönor där...?" ::) Hönsen brukar gå åt. :P

Juppepinne

• Östergötland
« Svar #77 skrivet: 29 sep-11 kl 20:52 »
Nu har jag bestämt mig. Jag kommer. Visst gick det att sätta i en värmelampa i stallet? Ifall att jag får fram några kycklingar så ska de ju inte behöva lida. :)
27-årig tjej som bor på landet på en liten gård tillsammans med min sambo, vår hund och massa hönor och tuppar.

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #78 skrivet: 29 sep-11 kl 21:02 »
Ja, det borde finnas några lediga jack både från stallet och från huset men tror vi ej har förlängningssladdar så det räcker om flera ska ha lampor. ;D Så ni får gärna ta med någon sladdis och dra från stallet/huset.

Krågedal

• Östergötland
« Svar #79 skrivet: 30 sep-11 kl 07:08 »
Hejsan. ;) Jag har nu bestämt mig också för att komma till er! Har med mig Kindatuppar  8)(mest) och Gotlandskaniner :P alla med genbank....
Har hund, katter, Kindahöns och Gotlandskaniner  (egen genbank)har två Tinkerhästar på "foder", dotter som är född 2006. Bor på landet i hyrt hus....

Dela detta:

* Inloggade just nu

661 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Genuin och läsvärd! Bra tips och idéer för att stå på egna ben.
/Camilla W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser