Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Byledagen 15 Okt 2011 (Bilder från dagen inlagda)  (läst 38608 gånger)

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
SV: Byledagen 15 Okt 2011
« Svar #40 skrivet: 15 sep-11 kl 16:05 »
Självklart får du ta med dig prylar! ;D Jättebra tycker jag med lite folk som har just med sig lite annat också än bara djur. Blir lätt att när man läser "hönsbytardag" (därav att jag endast har börjat skriva "byledag" nu ::) ) så glömmer många bort "resten" som också är välkommet och bara tänker "höns". =)

Har gjort affisch nu som ska upp i lite affärer. Ska uppdatera listan på min hemsida med och uppdatera på förstasidan lite här också efter vad ni skrivit så det blir lätt för folk att kolla vad som förväntas finnas och vad som sökes.
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Neinor

• Since I am dead I can take of my head
    • Västmanland
    • Dissolve
« Svar #41 skrivet: 15 sep-11 kl 17:11 »
Vad härligt! Ska bli kul att träffa alla  :D
Does this hairspray make me look fat?
www.dissolve.blogg.se

Neinor

• Västmanland
    • Dissolve
« Svar #42 skrivet: 15 sep-11 kl 18:59 »
Ungefär så här fjäderstålet se ut. :)

www.dissolve.blogg.se

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #43 skrivet: 15 sep-11 kl 19:05 »
Nu har jag gjort reklam på fb för byladagen  ;D
Om nån är intresserad så kan vi ta med några sadlar o andra hästprylar oxå .
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

jerker_s

• Södermanland
« Svar #44 skrivet: 16 sep-11 kl 08:05 »
Jag funderar på att ta med mig några kycklingar på ca 10 dagar (om allt går som planerat). Hur gör man med värme, är det någon som har tips..? Klarar de sig om man har dem i en isolerad låda..?

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #45 skrivet: 16 sep-11 kl 08:52 »
Det finns ju ström i stallet så man skulle ju kunna dra förlängningssladdar till värmelampa. Lika från huset.
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #46 skrivet: 16 sep-11 kl 12:55 »
Kan man ställa bilen nära Linkoso? Då kan man ha adapter o värmelampa i bilen .

Hur många verkar det bli i år då Linkoso??
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #47 skrivet: 16 sep-11 kl 13:02 »
Ja, det ska nog gå.  :) Hur många det blir tror jag hänger en del på vädret. Tror det var ca 70-100 pers senaste byledagen (våras) som kom och gick under dagen (alltså när några hade åkt kom några nya om ni förstår hur jag menar ::) ). Många som kommer har ej föranmält sig utan bara dyker upp ändå (och de flesta är ute efter HÖNOR ::) ). Ovanligt att folk svarat på annonser på nätet utan de som hört av sig brukar göra det när vi satt ut annons i tidningen vilket vi ej har gjort ännu (men planerar att göra snart).

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #48 skrivet: 16 sep-11 kl 13:04 »
Jag tar iaf med mej just hönor ( har samlat på mej nu inför Byledagen ;D )

Jennim

• Västmanland
« Svar #49 skrivet: 17 sep-11 kl 00:50 »
Åker nån förbi eller nära västerås och har plats i bilen alternativ behöver skjuts? Vill gärna komma men inte värst sugen köra ensam.
Bor på liten gård med make, hundar, katter, kaniner, vaktlar och olika rashöns. Liten uppfödning av new zealand red kaniner. http://www.gillberga.n.nu/

Myrkott

• Östergötland
« Svar #50 skrivet: 20 sep-11 kl 11:32 »
Vi kommer som vanligt. Är spekulant på en snygg, snäll, mellanstor tupp med vacker röst, gärna renrasig RIR, kopparmaran eller Isbar.
Blandade höns, ankor och kalkoner. Garvar skinn, kokar fett och sjunger fula visor.

Jennim

• Västmanland
« Svar #51 skrivet: 20 sep-11 kl 13:42 »
Tror jag kommer även om får åka ensam.

Erbjuder plats i bilen för människor och djur.

Säljer: vuxna isbarblandisar, blandras kycklingar och ev. ung dv kochin höna.
Söker: pekinganka drake
Bor på liten gård med make, hundar, katter, kaniner, vaktlar och olika rashöns. Liten uppfödning av new zealand red kaniner. http://www.gillberga.n.nu/

Neinor

• Västmanland
    • Dissolve
« Svar #52 skrivet: 20 sep-11 kl 17:55 »
Jag vill ha löpankor! En drake och helst två honor!
Kan jag kanske få tinga?
www.dissolve.blogg.se

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #53 skrivet: 20 sep-11 kl 21:29 »
Om det finns några som vill köpa gårdsmjölk så kan jag ta med , men då måste jag veta i förväg.
Det mesta av grädden är tyvärr redan separerad men en hel del finns kvar dock.

carrrrrooooo

• Södermanland
« Svar #54 skrivet: 22 sep-11 kl 13:52 »
Jag kommer oxå! :) Jag bor i Södermanland så då måste man ju passa på :) Jag tar ev med mig en familj av dvärg vaktlar (2 hönor, 1 tupp) Som älskar att ruva.. Och så tar jag nog även med mig ett gäng ägg från dom..

Jag söker ett gäng Brahmor, kycklingar eller vuxna det har ingen betydelse.. Om jag inte hittar några Brahmor blir det kanske några andra så söta saker :) Men höns är jag ute efter iaf..

Sen kommer jag nog ta med mig en del loppis saker i form av häst prylar :) Jag ska bara försöka hitta ett bord som jag kan ta med mig..
Ha en underbar dag! :)
// Carro

Juppepinne

• Östergötland
« Svar #55 skrivet: 22 sep-11 kl 18:34 »
Som det ser ut nu så kommer jag antagligen.
Jag kommer förhoppningsvis (om kläckningen går som den ska) ta med mig ca 10 nykläckta kycklingar av blandras. Vet inte riktigt vilka raser som ingår i dem och de ska kläckas under samma vecka. Är det någon som är intresserad av veckogamla kycklingar får ni gärna säga till så att de inte behöver åka i onödan.
Jag kommer antagligen ha några tuppar av lite olika ålder, färg och form, ingen renrasig tyvärr, som jag vill bli av med på ett eller annat sätt.
27-årig tjej som bor på landet på en liten gård tillsammans med min sambo, vår hund och massa hönor och tuppar.

Eva R

• Bättre göra fel, än ingenting alls!
    • Södermanland
« Svar #56 skrivet: 22 sep-11 kl 21:46 »
Jag kommer att ha med mig;

Maran, svart kopparhalsad, ungdjur från i våras, en hel hög med tuppar och några hönor
Araucana, stjärtlösa, blandade färger, ungdjur från i våras
Grupp med araucana/fiftyfive flowery (1.3), ungdjur från i våras
Broncekalkoner, ungdjur från i våras
Eventuellt ett par mignonänder, aprikos och vit, ca två år gamla

//Eva

//Eva R

Hästar; araber och amerikanska minatyrer, katter; savannah, bengal, chausie, oriental, fjäderfä; araucana, maran, broncekalkonern och mignonänder samt kungspyton, majsormar, råttor, möss.

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #57 skrivet: 22 sep-11 kl 22:25 »
Pris på kalkonerna ?

Eva R

• Bättre göra fel, än ingenting alls!
    • Södermanland
« Svar #58 skrivet: 22 sep-11 kl 23:44 »
//Eva R

Hästar; araber och amerikanska minatyrer, katter; savannah, bengal, chausie, oriental, fjäderfä; araucana, maran, broncekalkonern och mignonänder samt kungspyton, majsormar, råttor, möss.

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #59 skrivet: 25 sep-11 kl 14:18 »
Sådär. Nu har vi fixat annons till tidningen. =) 2 gånger kommer den visas.

Dela detta:

* Inloggade just nu

737 gäster, 1 användare
fri

* Forum

* Om tidningen Åter

Episk tidning! Har följt mig från intresserad till självhushållare med gård och allt.
/Mikael Book

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser